  • Data: 2011-03-12 17:23:15
    Temat: Re: Obliczenia dla realnego rachunku
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 17:40:23 +0100, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message
    > To że wpływy są nieregularne nie oznacza że jedynym wyjściem jest użycie
    > kapitaliazji dziennej.

    To prawda aczkolwiek musiałbyś to liczyć w bardziej skomplikowany sposób. A
    wewnętrzna stopa zwrotu jest właśnie tak zdefiniowana: przy kapitalizacji
    dziennej.

    > Ale nie o to chodzi.
    > W zestawieniu masz wpływ np 100 pln a OFE kupuje jednostki za 105 pln ?
    > Jakim cudem. Skad się wzieło to dodatkowe 5 pln ?
    > Np wiersz 107. Jak to wyjaśnisz ?

    Dla 100 zł jest akurat mniejsza, ale rzeczywiście są takie przypadki np:

    248,6684317 24,57 9,21 272,5899393

    Kwota odsetek za zwołokę z ZUS powiększa składkę

    > Możesz nie wierzyć ale niestety tak mam. Tak to jest teraz Aviva..

    Hmmm... sprawdź to może ZUS czegos nie przesłał?

    > Normalnie. Składka wpłacana np 15.03.2001 pracuje przez 15 dni w
    > oprocentowaniu "r"/12
    > a potem kapitalizowana jest co miesiąc a nie co dzień.
    > Jak uzujesz XIRR za 11 lat to wynik sporo odbiegnie od kapitalizacji
    > miesiecznej ( 365 dni x 11 )

    Ok ale zauważ, że jeśli kapitalizacja jest dzienna to jest sytuacja
    korzystniejsza niż miesięczna przy tej samym oprocentowaniu w skali roku. A
    gdybyś chciał zamienić mój "dzienny" rachunek na rachunek "miesięczny"
    musiałbyś podwyższyć nieco oprocentowanie. Zatem mój dzienny rachunek
    raczej zaniża stopę zwrotu.

    > a to dlaczego :) ?
    > george

    arrrrrrrg