  • 1. Data: 2011-03-12 07:42:36
    Temat: Obliczenia dla realnego rachunku
    Od: root <r...@v...pl>

    Zrobiłem dokładne obliczenia dla mojego OFE. Zajęło mi to godzinkę i chyba
    nie było warto, bo potwierdza to moją wcześniejszą tezę.
    Obliczyłem tzw. wewnętrzną stopę zwrotu z inwestycji w OFE. Wyniki są
    następujące:
    7,9% bez uwzględniania prowizji
    7,1% z uwzględnieniem prowizji

    Poprzednio podałem wynik 8,1% (bez prowizji) który różni się o jeden punkt
    procentowy od dokładnego wyniku. Przy tamtym wyliczeniach wziąłem jednak
    inny okres niż rzeczywisty.

    Mimo, że mogę przemnożyć wszystkie wpłaty i liczby jednostek przez stałą
    liczbę nie opublikuję całego arkusza, bo są tam dokładne daty (a różne
    ciemne siły nie śpią ;).

    George,jeśli chcesz mogę ci przesłać arkusz z gotowymi formułeami, żebyś je
    sprawdził i zastosował do swojego OFE.

  • 2. Data: 2011-03-12 09:01:54
    Temat: Re: Obliczenia dla realnego rachunku
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    czyli nie podasz tych dwóch kwot?

  • 3. Data: 2011-03-12 09:27:55
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 10:01:54 +0100, skippy napisał(a):

    > czyli nie podasz tych dwóch kwot?

    Podam kwoty z mojego rachunku ale pomnożone przez pewną, tylko mi znaną
    liczbę:
    Suma wpłat 46241,69
    Wartość kapitału na dziś: 66676,30539
    Zakres dat 1999-12-27 do 2011-03-11

  • 4. Data: 2011-03-12 09:48:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Podam kwoty z mojego rachunku ale pomnożone przez pewną, tylko mi znaną
    > liczbę:
    > Suma wpłat 46241,69
    > Wartość kapitału na dziś: 66676,30539

    Dla tych kwot odpowiada to lokacie bankowej około 5% w skali roku

  • 5. Data: 2011-03-12 09:57:46
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Dla tych kwot odpowiada to lokacie bankowej około 5% w skali roku

    Swoją drogą wynika z tego, że miałeś w swej historii skok składki, czyli coś
    poza średnią.
    Ja płacę od 1999 składkę opartą na indeksowaniu wg średniej krajowej i
    współczynnik kapitał/inwestycja wynosi ~1,26
    U Ciebie 1,44

    Te 5% łapie się na odchylenie powyżej standardu IMO

  • 6. Data: 2011-03-12 10:03:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > ciemne siły nie śpią ;).
    >
    > George,jeśli chcesz mogę ci przesłać arkusz z gotowymi formułeami, żebyś

    wyślij na

    george___(usun_to)@vp.pl

    george

  • 7. Data: 2011-03-12 10:13:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Podam kwoty z mojego rachunku ale pomnożone przez pewną, tylko mi znaną
    > liczbę:
    > Suma wpłat 46241,69
    > Wartość kapitału na dziś: 66676,30539
    > Zakres dat 1999-12-27 do 2011-03-11

    współczynnik 1,44
    135 miesięcy

    całkiem nieźle ( tylko dlaczego u mnie jest 1,23 ??? ) w tym samym
    okresie...
    anyway dla uśrednionej składki rentownosc wychodzi 6,11% (bardzo dobry wynik
    moim zdaniem)

    george

    P.S. Czyli moje CU to naprawdę takiej dupy daje ? brzydko pachnie.

  • 8. Data: 2011-03-12 10:26:55
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Podam kwoty z mojego rachunku ale pomnożone przez pewną, tylko mi znaną
    > liczbę:
    > Suma wpłat 46241,69
    > Wartość kapitału na dziś: 66676,30539
    > Zakres dat 1999-12-27 do 2011-03-11

    No i prawdziwa suma wpłat z Twojej kieszeni to 46614 a nie 46242
    I inflacja.

    Kasa po prstu leży i nic dla nas nie zarabia.
    Pasie sie gruby z OFE.

    W sumie pozostaje tylko dyskusja ideologiczna, której kresu raczej nie ma.

    Ty uważasz, że kasa w OFE to jakaś bezpieczna, zagwarantowana i realna kasa.
    Ja tak nie uważam w zakresie żadnego z wymienionych wyżej określeń.

  • 9. Data: 2011-03-12 10:34:14
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:13:42 +0100, george napisał(a):

> [...]
    > moim zdaniem)
    >
    > george
    >
    > P.S. Czyli moje CU to naprawdę takiej dupy daje ? brzydko pachnie.

    Sprawdz sobie email. I cos musiałes zle policzyć bo najbardziej do dupy
    jest właśnie moje OFE.CU jest całkiem niezłe.

  • 10. Data: 2011-03-12 10:47:30
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:26:55 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > Ty uważasz, że kasa w OFE to jakaś bezpieczna, zagwarantowana i realna kasa.
    > Ja tak nie uważam w zakresie żadnego z wymienionych wyżej określeń.

    Skippy nam nie chodzi żeby odowiedzieć na pytanie na ile OFE przekraczają
    czy nie przekraczają inflacji tylko na pytanie:

    Jaki rachunek bankowy z kapitalizacją roczną dałby ten sam kapitał końcowy
    na dziś. Przy założeniu, że na ten rachunek wpłacałbyś dokładnie te same
    składki i w tych samych terminach co do OFE.

    Mnie wychodzi że taki rachunek musiałby być oprocentowany na 7,1% w skali
    roku (z dokładnością do 2 miejsc po przecinku). Nie wnikam czy to opłacalne
    czy nie i czy zwraca sie inflacja czy nie, ale TYLKO to chciałem obliczyć.