  • Data: 2010-08-18 22:29:27
    Temat: Re: Obligacje
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof <o...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale chyba nawet te startujace z 6.75% potem maja nastepny rok w zaleznosci
    > od inflacji i przydzielonej marzy dla danej serii, ktora jest przewaznie
    > nizsza w latach nastepnych; te 6.75% to nadal jest tylko 5.47%net, czyli nie
    > wiele rozni sie od obecnych ofert bezbelkowych (5.25%, stare tez byly na
    > 5.65%). Przedterminowy wykup jest platny , teraz chyba 2zl od sztuki, co
    > znacznie obniza zysk z takiej przerwanej inwestycji. Oczywiscie ja porownuje
    > EDO dla inwestowania z wolnej reki, a nie w ramach IKE(to juz inna bajka, bo
    > kasa zamrozona na lata).
    Wszystko zależy od serii. Tu macie zestawienie oprocentowania 10latek
    wyemitowanych od 2004 roku.
    http://mrc.tychy.pl/obligacje.php#10

    Najniższa marża dla kolejnych okresów to 2pp, było tylko 4 takie serie - od
    marca do czerwca 2006. Niestety nie mam obligacji z 2004 roku - obecnie oproc.
    ok 7% w skali roku a w zeszłym nawet więcej.

    Pozdrawiam
    Michał M