  • Data: 2011-04-26 11:57:10
    Temat: Re: Obligacje a IKE
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 04:31:19 -0700 (PDT), jb napisał(a):

    > Zacytuję za Almanachem rynku catalist 2010 wydanie parkietu:" Problem
    > w tym, że podatek nalicza się posiadaczowi papierów od całych odsetek
    > wypłacanych przez emitenta, a nie tylko tych narosłych od momentu
    > kupna obligacji(fiskusa nie interesuje jak często zmieniali się
    > posiadacze obligacji)"
    >
    > Jurek

    Owszem od całości minus koszty nabycia. Ponieważ w kosztach nabycia
    znajdują się odsetki skumulowne ktore zapłaciłeś wiec i podatek płacisz od
    różnicy odsetki wypłacone-odsetki skumulowane na dzień nabycia.
    Podany przez Ciebie almanach nie jest źródłem prawa.
    W praktyce spróbuj to wyjaśnić w w swoim DM a nawet "poeksperymentować" z
    jedną obligacją. Powinieneś też zadać to pytanie na pismie w swoim US i
    koniecznie dołączyć do tego własną interpretację przepisów. Jeśli US zgodzi
    się na to, to będziesz miał pewność.