eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiObniżenie bezpieczeństwa przez INGRe: Obniżenie bezpieczeństwa przez ING
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Sebastian <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Obniżenie bezpieczeństwa przez ING
    Date: Thu, 10 Apr 2008 12:15:49 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <ftkpcl$8kd$1@inews.gazeta.pl>
    References: <47fbe8f6$1@news.home.net.pl>
    <3...@2...googlegroups.com>
    <ftkmd9$lhc$1@inews.gazeta.pl> <m...@m...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: kapsel.itam.zabrze.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1207822549 8845 212.106.188.93 (10 Apr 2008 10:15:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Apr 2008 10:15:49 +0000 (UTC)
    X-User: sh777
    In-Reply-To: <m...@m...localdomain>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.8.1.12) Gecko/20080213
    Lightning/0.8 Thunderbird/2.0.0.12 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:443769
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Sebastian <n...@n...com> writes:
    >
    >> Po pierwsze ktoś musi wykraść login + hasło, a później pierwsza
    >> transakcja z autoryzacją spowoduje alarm użytkownika. W sumie nie jest
    >> tak tragicznie. Jak dotąd nie wymyślono 100% zabezpieczeń.
    >
    > Eee tam. Po prostu silne zabezpieczenia sa zbyt trudne dla normalnego
    > uzytkownika.

    Fakt nie do podważenia a i tak 100% zabezpieczeń nie ma.

    >> Może
    >> wliczono w koszta np. bardziej elastyczną politykę reklamacji
    >
    > To by bylo cokolwiek nierozsądne.

    Dlaczego? Zmieniamy system na wygodny dla użytkownika i tani w
    utrzymaniu ale generujący w sposób nieunikniony starty z włamań, których
    jednak wielkość jesteśmy w stanie kontrolować. Ta kontrola strat też
    musi być cechą systemu, w ING jest bo jest przecież mechanizm decydujący
    o wysłaniu SMS'a. Jeśli:

    straty z reklamacji + koszty nowego < koszt starego

    to wybieramy łatwiejszy system. Prosty rachunek ekonomiczny.
    Ale przyznaje że trudno mi sobie wyobrazić menadżera w banku, który by
    podjął taką decyzje, no bo w końcu:

    koszty nowego < straty z reklamacji + koszty nowego < koszt starego

    Chociaż może w Monako albo Szwajcarii, kto wie ;)

    --
    Pozdrawiam
    Sebastian

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1