    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ochrona oszczędności przed inflacją
    Date: Tue, 15 Feb 2011 09:49:05 +0100

    On Mon, 14 Feb 2011 16:28:46 +0100, "spa" <s...@a...er> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    >Tego nie neguję. Jednak bez onanizmu, ze natychmiast z zyskiem sprzedam.

    natychmiast? Przecież mowa o ochronie przed inflacją a nie o
    spekulacji i szybkim zysku,

    >Srebro ma wadę -zajmuje dużo miejsca
    >Gdyby mieć milion w srebrze trzeba by magazyn ogromny. Czyściciel sreber,
    >magazynier i ochrona darmo nie jest.

    Przy detalicznej cenie ok. 4500 za kilogram wychodzi ok 221 kg, 21
    litrów.
    Zaiste, ogromny magazyn.
    Poza tym, przy milionie do "schowania" to chyba raczej część z tego
    będzie zajmować złoto, znacznie cięższe (i w przeliczeniu na objętość
    i na złotówki).
    Co do czyszczenia srebra: to nie cukiernica, że ma błyszczeć :-)
    Zresztą nie kupowałem sztabek, to nie wiem, jak są zabezpieczane, ale
    monety są pakowane zwykle w szczelne etui.

    >Wiem, można kupić certyfikaty na giełdzie, z ich wadami :-)

    Ja byłbym ostrożny. Jak inflacja przyspieszy, to te certyfikaty mogą
    nie być warte więcej niż papier, na którym je wydrukowano.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski