  • Data: 2011-02-21 06:39:05
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    żytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:m3sjvl474i.fsf@intrepid.localdomain...

    > Rozumiem ze to jest odpowiedz na jedno z moich pytan? Czy po prostu
    > powtarzasz swoja teze do skutku?
    > Moim zdaniem, zmniejszenie placy minimalnej nie powinno zwiekszyc
    > bezrobocia, a w kazdym razie nie widze natychmiast takiego mechanizmu.
    > Natomiast nie ma to zadnego znaczenia. Wazna jest wielkosc zmiany, a nie
    > to, czy taka w ogole nastapi.

    Mam taką propozycję. Zajrzyj do jakiegokolwiek podręcznika z ekonomii. Tam
    jest to bardzo ładnie opisane.

    > Chyba ze go szumy przykryja. Albo jesli bedziemy rozrozniac pomiedzy
    > funkcja monitoniczna "zwyczajnie" oraz scisle monitoniczna (aka miedzy
    > wplywem i jego brakiem).

    > Ale o ile stawek i o ile bezrobocia? To, co napisales, nie niesie
    > w sobie zadnej informacji.

    Chodzi o zależność. Jak chcesz konkretne liczby, to musisz zebrać dane i
    policzyć.

    > Oczywiscie ze sa takie osoby. Wystarczy ze im sie nie oplaca pracowac
    > (naprawde, nie tylko teoretycznie), i np. chca zajac sie malymi dziecmi.
    > Kase mozna bylo zarobic np. wczesniej.

    > A teraz sie oplaca? Bardzo watpie.

    Tak. Teraz jeżeli koszt przestoju jest znaczny, to jest pewna rezerwa kadr.

    > Zwiekszanie kolejek nie poprawia wydajnosci. Optymalna dlugosc kolejki
    > jest taka, ze nowy klient jest gotowy do bycia obsluzonym natychmiast po
    > zakonczeniu obslugi poprzedniego. Zwiekszanie kolejek zmniejsza
    > natomiast obroty = zysk przed wyplata pensji pracownikow.

    Zwiększanie kolejek poprawia wydajność przeliczaną na pracownika, jeżeli
    uwzględnisz fakt, że są w ciągu dnia okresy w których nikt nie stoi w
    kolejce.
    Oczywiście że zmniejsza też obrót, bo wkurzeni klienci pójdą sobie. Jednak
    przy płacy minimalnej 20000 może się okazać, że strata z kilku odchodzących
    klientów jest mniejsza, niż koszt etatu.

    > To kwestia kosztu kas samoobslugowych oraz relacji potencjalnych strat
    > z tym zwiazanych (oszustwa) i kosztow pracy. Jesli potencjalne straty
    > beda np. duzo wieksze, to nic takiego nie nastapi.

    Oczywiście.

    > Obawiam sie ze bez ograniczen na ilosc kupowanego towaru to nie
    > zadziala sensownie. Ale na szczescie nie jestem Biedronka i nie musze
    > tego wiedziec.

    > Ale wiesz o tym, ze np. funkcja Y = 0 tez sie do takich zalicza?
    >
    > A taka np. Y = 1000000000000 + 0.000000000001 X jest nawet scisle
    > rosnąca.
    >
    > Takie sa uroki lania wody.

    Tak jak pisałem. Przeczytaj ze zrozumieniem jakiś podręcznik z ekonomii.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/