    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Od setki do setki...
    Date: Mon, 2 Sep 2024 11:21:50 +0200

    On Sun, 1 Sep 2024 17:13:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > https://youtu.be/lQgnLbAm9Og?t=245
    > Dlaczego rząd RP nie może zatrudnić pracownika Velo?...
    > Dwie setki miliardów rocznie?... Same odsetki?...

    Przy 7% ... owszem.
    Mamy ok 1475mld zadłużenia.

    > -=-
    > JF -- pamiętasz czasy, gdy przestrzegałem jakoś tak:
    >
    > na razie obligacje są nisko oprocentowane, ale przyjdzie jedna
    > katastrofa, przyjdzie kolejna, kredyty skumulują się...
    >
    > Uznałeś taki scenariusz za nieprawdopodobny...

    Nie pamiętam dokładnie co uznałem i kiedy.
    Ale wątpie abym tak całkiem za nieprawdopodobne uznał.
    W koncu przeżyłem Jaruzelskiego :-)

    > [jeśli Morawiecki nie zostanie kolejnym prezydentem RP -- polscy
    > podatnicy zostaną obciążeni wiktem i opierunkiem masy niedawnych
    > rządzących... to niesprawiedliwe... niby ukradli aż 100 mld pln,
    > ale czy wobec tych odsetek ma to znaczenie? -- te odsetki trzeba
    > płacić rocznie, a kradzież była, jakby to określić, jednorazowa]

    Zadłużenie państwa rośnie nam od lat 70-tych :-(
    PiS-owi można zarzucic:
    -zaczął ukrywać, i nie wiadomo ile dokładnie wynosi,

    -doprowadził do wysokiej inflacji, przez co odsetki wzrosły.
    Ale jest częsciowo usprawiedliwiony - covid, wojna na ukrainie, inne
    kraje tez zrobiły inflację ...

    -zaczął emitować "atrakcyjne obligacje" ... i będą/będziemy musieli to
    spłacać w kolejnych latach.

    J.