  • Data: 2014-12-31 10:28:15
    Temat: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:54a30f51$0$16546$65785112@news.neostrada.pl...

    > Normalny telefon oczywiscie dziala ze zbyt malej odleglosci by mozna to
    > bylo wylorzystac ale majac odpowiednia antene to kto wie...

    Mało to ludzi nosi portfel tak, że (w tłoku) można się do niego zbliżyć na
    3cm ?
    To, że w portfelu kilka kart nie jest problemem - standard mifare pozwala
    komunikować się z jedną z wielu kart znajdujących się w zasięgu czytnika.
    Tylko od autora aplikacji (programu czytającego kartę) zależy, czy
    wykorzystał tę możliwość, czy założył, że w polu jest tylko jedna karta.

    Nasz czytnik nie ma problemu z odczytaniem 4 kart zetkniętych na styk.
    Przy 5-ciu zazwyczaj widzi 4, przy czym przy każdym włączeniu pola (5 razy
    na sekundę) zazwyczaj jest to inna 4-ka więc w zasadzie w czasie rzędu 200ms
    wszystkie 5 odczyta.
    Według mnie źródłem ograniczenia jest moc jaką dajemy w antenę. Celowo ją
    ograniczyłem, aby czytnik pobierał kilka razy mniej prądu i miał więcej dB
    zapasu do limitów przy badaniach EMC. Przypuszczam, że gdybym tego nie
    zrobił to może i z 10-ma kartami na raz czytnik by sobie radził.
    P.G.