  • Data: 2015-01-02 18:05:51
    Temat: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnmadcae.18f9.proteus@pl-test.org...

    > I jeszcze tylko taki mały detal. RFID to nie jest NFC, chociaż mają wiele
    > wspólnego. O ile idzie odczytać na większą odległość dane z taga RFID,
    > to transmisja NFC to już całkiem inna historia.
    >
    > A Paypass AFAIK opiera się o NFC.

    W komunikacji RFID czytnik wytwarza pole i nadaje dane modulując to pole a
    tag się z tego pola zasila (bateryjne nie) i nadaje dane modulując pole
    czytnika (ale pojęcie RFID jest szerokie i bywają też inne rozwiązania).
    NFC różni się od RFID chyba tylko tym, że urządzenia mogą ustalić, kto
    będzie pełnił rolę czytnika, a kto taga. Nie wykluczałbym też, możliwości
    komunikowania się dwu urządzeń NFC pełniących rolę czytnika, ale nie wiem
    czy taki tryb jest stosowany (czwarta kombinacja - dwa tagi z definicji nie
    zadziała).

    Karta paypass nigdy nie pełni roli czytnika więc nie wykracza poza zakres
    RFID.
    P.G.