    From: "poilkj" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oddanie karty Visa Concerto Pekao SA
    Date: Mon, 1 Sep 2003 22:38:54 -0500

    "Nicek" <n...@g...pl> wrote in message
    news:3F53AA34.C22E38D1@gazeta.pl...
    > Minęło już 2 tagodnie, a
    > dopiero teraz przypomniałem sobie, że kiedy wydawali mi tę kartę
    > musiałem podpisywać jekieś weksle in blanco, zowbowiązania do podania
    > się egzekucji itp. Tego mi nie oddała. ALe mam jeszcze jedną kartę
    > wypukłą do tego samego rachunku - Eurokartę (Mastercard). Czy powinna mi
    > oddać jakiś weksel/zgodę na egzekucję, który podpisywałem przy
    > odbieraniu karty?

    Nie. Zgodę na egzekucję bankową podpisywało się do konta, a nie do karty.
    Podpisywałeś ją zapewne po raz drugi z większą kwotą przy wydaniu karty.
    Ponieważ masz jeszcze jedną kartę typu charge to nic się nie zmieniło.
    Po odddaniu tj drugiej mógłbyś się ewentualnie dopominać o zniszczenie tej
    starej i podpisanie nowej "egzekucji" z niższą kwotą, ale to nie ma
    najmniejszego sensu.

    > Dodam, że po tych 2 tygodniach karta nadal figuruje jako aktywna w
    > pekao24 i nie zwrócili mi do tej pory kasy za prawie cały rok ważności
    > karty, który jeszcze został.
    A zwracają? tego nie wiem. Znalazłeś jakiś punkt w regulaminie, który mówi o
    częściowej odpłatości w przypadku rezygnacji z karty.

    > Ciekawe co by było, gdybym teraz zapłacił
    > tą kartą przez internet.

    Jeżeli to by przeszło, to obciążyli by twój rachunek.
    Gdybyś złożył reklamację i udowodniliby ci, że to ty, to sądzę, że
    skończołoby się, oprócz zamknięcia rachunku kart i wypowiedznia umowy o
    prowadzenie rachunku, na zawiadomieniu o próbie wyłudzenia pieniędzy.