  • 1. Data: 2003-09-01 20:21:08
    Temat: Oddanie karty Visa Concerto Pekao SA
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Jak powinna wyglądać kompletna procedura zwrotu karty Visa Concerto
    Pekao SA? Pierwszy raz w życiu rezygnowałem z jakiejś karty - do tej
    pory tylko zbierałem coraz to nowe, ale w końcu zrobiło się tego za
    dużo. Odniosłem więc kartę do oddziału, w którym mam rachunek. Pani
    wzięła ode mnie kartę i kazała wypełnić dyspozycję. Potem przecięła
    kartę wzdłuż na pasku magnetycznym 3/4 długości i już chciała mnie
    spławić. Dopiero na moje wyraźnie życzenie zrobiła dla mnie kopię
    dyspozycji i przystawiła na niej pieczątkę. Minęło już 2 tagodnie, a
    dopiero teraz przypomniałem sobie, że kiedy wydawali mi tę kartę
    musiałem podpisywać jekieś weksle in blanco, zowbowiązania do podania
    się egzekucji itp. Tego mi nie oddała. ALe mam jeszcze jedną kartę
    wypukłą do tego samego rachunku - Eurokartę (Mastercard). Czy powinna mi
    oddać jakiś weksel/zgodę na egzekucję, który podpisywałem przy
    odbieraniu karty?
    Dodam, że po tych 2 tygodniach karta nadal figuruje jako aktywna w
    pekao24 i nie zwrócili mi do tej pory kasy za prawie cały rok ważności
    karty, który jeszcze został. Ciekawe co by było, gdybym teraz zapłacił
    tą kartą przez internet.

  • 2. Data: 2003-09-02 03:38:54
    Temat: Re: Oddanie karty Visa Concerto Pekao SA
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Nicek" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wypukłą do tego samego rachunku - Eurokartę (Mastercard). Czy powinna mi
    > oddać jakiś weksel/zgodę na egzekucję, który podpisywałem przy

    Nie. Zgodę na egzekucję bankową podpisywało się do konta, a nie do karty.
    Podpisywałeś ją zapewne po raz drugi z większą kwotą przy wydaniu karty.
    Ponieważ masz jeszcze jedną kartę typu charge to nic się nie zmieniło.
    Po odddaniu tj drugiej mógłbyś się ewentualnie dopominać o zniszczenie tej
    starej i podpisanie nowej "egzekucji" z niższą kwotą, ale to nie ma
    najmniejszego sensu.

    > Dodam, że po tych 2 tygodniach karta nadal figuruje jako aktywna w
    > pekao24 i nie zwrócili mi do tej pory kasy za prawie cały rok ważności
    > karty, który jeszcze został.
    A zwracają? tego nie wiem. Znalazłeś jakiś punkt w regulaminie, który mówi o
    częściowej odpłatości w przypadku rezygnacji z karty.

    > Ciekawe co by było, gdybym teraz zapłacił
    > tą kartą przez internet.

    Jeżeli to by przeszło, to obciążyli by twój rachunek.
    Gdybyś złożył reklamację i udowodniliby ci, że to ty, to sądzę, że
    skończołoby się, oprócz zamknięcia rachunku kart i wypowiedznia umowy o
    prowadzenie rachunku, na zawiadomieniu o próbie wyłudzenia pieniędzy.