  • Data: 2003-04-08 09:00:55
    Temat: Re: Odp: Kredyt mieszkaniowy dla narzeczonych
    Od: Marcin Sroka <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin wrote:

    > [...]
    > Slub oczywiście jest w perspektywie :-), tylko, że zrobiło się ożywienie na
    > rynku mieszkań i nie chcemy czekac do nastepnego roku. Czy mozesz
    > powiedzieć, jak z opłatami u notariusza i podatkiem od nieruchomosci?
    > Zostały rozbite odpowiednio do wkladu bo kazde z was rozliczało sie pewnie
    > oddzielnie, czy liczyli podwójnie od całości nieruchomości.
    > Chodzi mi o to czy wyniosło was to drożej niz gdybyście brali kredyt jako
    > małżeństwo czy tez tylko formalnosci były bardziej skomplikowane?

    Wysokość opłat i podatku wynikała tylko z wartości mieszkania. Jedyna
    różnica polegała na tym, że na wszystkich dokumentach w polu właściciel
    widniały dwie osoby zamiast, jak to zwykle bywa, jednej. W akcie
    notarialnym zapisano, że każde z nas ma po połowie "własności", podobnie
    kredyt. Każde z nas dostało swoją wersję aktu notarialnego, a bank do
    czasu "uwspólnienia" adresu zamieszkania wysyłał dokumenty do dwóch
    różnych miejsc.

    I nikt się nie interesował jak faktycznie rozkładają się koszty.
    Notariusz pobrał opłatę gotówką i wystawił jedno pokwitowanie. Bank
    dostawał raty przelewem z konta jednego z nas. Chyba tylko rejestrując
    własność w sądzie musiałem mieć upoważnienie narzeczonej do wykonywania
    czynności prawnych w jej imieniu.

    Inna sprawa, że mieszkanie było kupione na rynku wtórnym więc nie
    interesowały nas ewentualne odliczenia i zbieranie stosownej
    dokumentacji (dlatego nie było ważne kto faktycznie płaci).

    MJS