eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikochane PKP i kartyRe: Odp: Odp: Odp: kochane PKP i karty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!pm.waw.pl!defiant.pm.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odp: Odp: Odp: kochane PKP i karty
    Date: 16 Nov 2003 15:50:09 +0100
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 94
    Sender: k...@d...pm.waw.pl
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <5...@n...onet.pl> <3...@n...home.net.pl>
    <bonimd$3g6$1@news.lublin.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <bouej9$2j6$1@news.lublin.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <bp3h4f$b4t$1@news.lublin.pl>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1068994209 648 195.116.170.36 (16 Nov 2003 14:50:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Nov 2003 14:50:09 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:268927
    [ ukryj nagłówki ]

    "k...@i...pl" <k...@i...pl> writes:

    > A moze mieć OGÓLNĄ umowę ze wszystkimi - zę w wypadku zwrotu towaru mozn
    > azrobić zwrot TYLKO na tą samą kartę.

    Prawodawstwo ktorego kraju przewiduje taki rodzaj umowy?

    > Widiałes standardowe umowy miedzy bankami.polcardem a sprzedawcami?

    Miedzy bankami - nie. Ale miedzy akurat innym acquirerem i sprzedawca
    - tak, i tam niczego takiego nie ma.

    > Ja nie - ale dla mnei taki zapis jest raczej oczywisty.

    Ja, jesli czegos nie widzialem, i nie mam specjalnie sensownych podstaw
    by w to wierzyc, ani jesli nie mam nawet zadnych innych podstaw, to
    nie traktuje tego jako rzeczy oczywistej.

    > Jak to co klienta obchodzi? Kupił kartą A. karta służy do operacji
    > bezgotówkowych zakupu. NIe ma w tabelach prowizji ani operacjach
    > dopusczlnych transferu pieniedzy pomiedzy swoimi kartami.

    I klient takiej operacji nie chce przeprowadzac, wiec nie wiem po co
    to piszesz.

    > KLient moze wykorzystac kartę do transakcji bezgotówkowych lub wypłat w
    > bankomatach lub bnkach - ale zazwyczaj bezprowizyjene sa tylko ZAKUPY
    > A transfery miedzy kartami są nie uwzględnioen w regulaminei wśród
    > dpouszczalnych działań.

    Za to sa tam uwzglednione uznania karty.

    > łał.... Ni eznam takich ludzi ..
    > I gdzie to oni robią?

    W sklepach, a gdzie mogliby to robic?

    > To i ja zacznę się w oscylator bawić....

    Wiele to nie naoscylujesz, lepiej sie wziac za przyzwoita robote.

    > > Nie twierdze ze tylko PKP, twierdze ze nie maja prawa odmowic zwrotu
    > > na inna karte lub np. gotowka.
    > Ano a ja twierdzę, że jest inaczej.

    Tyle ze roznica miedzy nami jest taka, ze moje twierdzenia sa na czyms
    sensownym oparte.

    > I rozstrzygnac to mozę tylko osaba
    > znajaca dokładnie regulaminy: np. czy wolno zrobic zwrot na karte innej
    > osoby.... bo jeśli nie, to jak udowodnić, że druga karta jest tej samej
    > osoby? Bo napisane moze być cokolwiek na karcie, prawda?

    Prawda. Zwiazek tych wszystkich rozwazan z problemem tej samej karty
    jest zerowy.
    Jesli sprzedawca nie moze zrobic zwrotu na karte (z przyczyn lezacych
    po obojetnie ktorej stronie), zawsze moze zrobic to gotowka (chyba ze
    obie strony sa przedsiebiorcami i kwota jest wyzsza niz limit, ale to
    raczej nie jest ten problem). W koncu gotowka jest prawnym srodkiem
    platniczym.

    > Oj... w ciągu 7 dni sprawny sprzet nie noszacy znamion używania sklep MA
    > OBOWIAZEK przyjać.

    Bzdura.
    Wyjatkiem sa sklepy, ktore w ofercie publicznej (zwykle) sie do tego
    zobowiazaly.

    > A jak kupiony przez jakieś wysyłkowe to bodajze 30 dni..

    Ustawowo 10 dni, i zwykle nie daja wiecej.

    > Podstawowe prawo konsumenta....

    opublikowane w ktorym numerze Dz.U.?

    > Albo po 3 naprawie w czasi egwarancji: wymiana na nowy LUB zwrot
    > pienęedzy...
    >
    > Nie znasz swoich praw konsumenta:)

    Bardzo smieszne. Sprzedawca ani nikt inny nawet nie musi udzielac
    gwarancji. Jedynym ustawowym zabezpieczeniem jest 2-letnia odpowiedzialnosc
    sprzedawcy za zgodnosc towaru z umowa sprzedazy.

    > > czegos takiego, by taka oferta wspominala w ogole o sposobie
    > > platnosci.
    > A tu tez nie widziałem. Ale i nigdy kupując karta nie prosiłem o pokazanie
    > takowego.

    Tzn. chyba takowej - tzn. oferty?
    Nie ma na szczescie takiego obowiazku :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1