eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki{pochwała} Bankś Śląski za kartę przedpłaconą PODRÓZNIK › Re: Odp: {pochwała} Bankś Śląski za kartę przedpłaconą PODRÓZNIK
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odp: {pochwała} Bankś Śląski za kartę przedpłaconą PODRÓZNIK
    Date: 13 Oct 2003 00:01:24 +0200
    Sender: k...@d...pm.waw.pl

    "k...@i...pl" <k...@i...pl> writes:

    > Kart do rachunków bankowych... mają dwie wady (niezaleznie czy LUKAS, czy
    > PKO BP czy BGZ czy mBank - a tylko takowe posiadam)
    > a) pozwalają wybrać wszystkie pieniądze z konta - a nawet wiecje i zrobić
    > debet ( na pewno kredytowa Lukasu, na pewno BGZ, na pewno PKO BP, podobno
    > mBank nie pozwala na debet)

    Dla mnie to jest zaleta. Chcialbys miec konto, z ktorego nie mozna "wybrac"
    wszystkich pieniedzy?
    Trzeba wiedziec ile sie ma pieniedzy i debetu nie robic, jesli sie nie
    chce (zrobienie debetu w wiekszosci bankow karta on-line jest bardzo
    malo prawdopodobne, praktycznie w gre wchodza tylko roznice kursowe
    blokady/rozliczenia - czesto sprowadza sie to do "niebezpieczenstwa"
    klasy 1 zl).

    > b) przy wypłatach z bankomatu mają prowizje, które przy zakłądanym przeze
    > mnei poziomie wypłąt w równowartości około 100 zeta jednorazowo sa
    > nieopłacalne ( prowizej minimalne rzędu 10 zeta)

    To co to za karty? Nawet z najdrozsza moja karta - VE z mBanku - 100 zl
    za granica z bankomatu daje prowizje "tylko" 2.5%+2.5zl = 5 zl (czy
    jakos tak, nie uzywam jej do takich celow - ale nie 10 zl).

    > Czyli poszukiwałem czegoś w rodzaju czeków podrózniczych - tylko z
    > realizacja nei w bankach w godinach ich pracy ale w kazdym bankomacie
    > których o dziwo na Ukrainie jest trochę, może nie co 5 minut drogi na
    > piechote jak w Polsce ale co 20 minut drogi na piechotę) i najlepiej z
    > prowizją sensowną.

    Okresl "sensowna prowizje".

    > i wszystko co stwierdzam, to to, ze wymieniona przeze mnie karta spełnia te
    > warunki
    > a) można ja zdobyć prosty sposób

    Wiekszosc kart VE i innych takich mozna miec bez problemu.

    > c) bezpieczeństwo rozumiane w dwojakim sensie
    > - szansę, ze po okradzeniu nie stracę pieniędzy (karta wymaga PIN i da si
    > ja zastrzec

    Akurat. Ona moze normalnie PINu wymaga, ale jak znam zycie, to od
    zlodzieja nie bedzie wymagac (chyba ze na ta karte nie daja autoryzacji
    bez PINu, ale bardzo w to watpie).
    Kazda karte da sie chyba zastrzec, przy czym dla niektorych (ostatnio
    chyba wielu) czas zastrzezenia nie jest taki krytyczny.

    > - jelsi ktoś nawet mnei okradnie, nie zrobi mi debetu na tysiące złotych

    Innymi kartami on-line tez nie.

    > dodatkowo karta dała mi wiecej niż mogłyby czeki podróznicze

    Nie watpie.

    > a) świadomosć,że w razie czego rodzina może mi dosłac pieniądze ( jeśli COŚ
    > sie stanie innego niż utrata karty) i to niskim kosztem ( zasilenie karty w
    > ING kosztuje 5 zeta)

    To dosc drogo, zasilenie dowolnej karty podpietej do normalnego konta
    moze kosztowac 0 zl.

    > b) potencjalną możliwośc dotępu do pieniedzy bez prowizji ( na Ukrainie
    > praktycznie tylko potencjalna) przy zakupach bezgotówkowych

    Prawie kazda karta chyba? Pomijajac prowizje zwiazane z przewalutowaniami,
    ale nie wiem, czy mozesz je okreslic dla swojej karty.

    > c) bezprowizyjną wypłątę pieniedzy w bankomacieING 100 m od mojego
    > mieszkania:) no ale to już subiektywny zysk:) i nie dotyczy wyjazdu:)

    Rozumiem, ze to najblizszy bankomat - ale sa tez inne karty, ktorymi z tego
    samego bankomatu mozna wyplacac pieniadze bez prowizji.

    > czyli karta ta doskonale zastępuje czeki podróżne i przy wyjazdach
    > zagraniccnych jest wg. mnie nie do pobicia ( no może poza kartą LUKASA z
    > konta PODRÓZNEGO, ale taka przyjemnosć posiadanie tego konta kosztuje za to
    > 30 zł /mc)

    To dla bardzo bogatych chyba :-)

    > I teraz ew. komentarze proszę składać nie rozważając co lepiej : być bogatym
    > czy biednym, wypłacać po 1000$ czy po 10 - tylko JAKI PRODUKT BANKOWY jest
    > lepszy od karty ING gdy ktos chce mieć produkt zbliżony funkcjonalnościa do
    > czekó podróznych - bo z pewnychpowodów nie chce mieć wszystkiego ze soba w
    > gotówce.
    > No nie chce i już - i się go nie przekona, ze gotówka najlepsza.

    Nikt tego nie robi.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH