  • Data: 2003-03-28 22:39:49
    Temat: Re: Odp: weksel
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Madab" <o...@p...onet.pl> writes:

    > Hmmm... myślałem, bo facet chce kupić ode mnie ziemię na której ma budować
    > domki jednorodzinne za kredyt z banku, a potem je sprzedawać. Ale bank da mu
    > kredyt dopiero jak będzie miał te ziemie, którą chce kupić ode mnie za
    > weksel. Gość mówi, że bank chce by był jedynym właścicielem. Brzmi to troche
    > dziwnie ale moze faktycznie bank woli miec w zabezpieczeniu ziemie bez
    > udzialu wspolnika?

    Prawdopodobne. A... ten kredyt ma byc takze na zakup tej dzialki,
    i wtedy on Ci zaplaci w krotkim czasie, czy dopiero jak sprzeda owe
    domki?

    Ten drugi przypadek wysoce niekorzystny i bardzo ryzykowny, ale ten
    pierwszy realny, i jest na to kilka lepszych lub gorszych rozwiazan.

    Weksel to juz sprawa wtorna, bo glownym problemem nie jest udowodnienie
    roszczen, a wyplacalnosc dluznika (a tej weksel nie zapewnia).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator