-
Reply-To: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <et120i$9cc$1@atlantis.news.tpi.pl> <et3br8$ftl$1@news.onet.pl>
Subject: Re: Odpowiedz z UOKiK w sprawie platnosci KK w sklepach
Date: Mon, 12 Mar 2007 12:31:12 +0100
Lines: 27
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="windows-1250"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 83.7.57.101
Message-ID: <45f53a0d$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1173699085 83.7.57.101 (12 Mar 2007 12:31:25 +0100)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: e...@d...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:410108
[ ukryj nagłówki ]> Natomiast warte zaznaczenia jest to, że informację o dolnej
> kwocie płatności(gdy takową ustanowił) sprzedawca winien
> umieścić w widocznym miejscu, by kupujący wiedział o tym
> fakcie przed dokonaniem zakupu a nie dowiadywał się tego
> przy kasie. Co znajduje się odpowiedzi która otrzymałes,
> cytuje:
> "Jeżeli sprzedawca ogranicza możliwości dokonywania płatności
> za pomocą kart płatniczych do określonej wysokości, powinien
> o tym informować klienta. Z informacją dotyczącą ograniczeń w
> płatności klient powinien mieć możliwość zapoznania się przed
> momentem dokonywania płatności."
Akurat ten warunek chyba zawsze jest spełniony**, o ile kupujący po
zapłacie gotówką nie zmieni swojej decyzji o sposobie dokonania płatności.
** - bo tym momentem nie jest zamiar, lecz skuteczne uregulowanie
zobowiązania (skuteczne przekazanie sprzedawcy środków pieniężnych lub
umownego ekwiwalentu, np karty płatniczej, a nie sięganie po te środki),
zaś zobowiązanie powstaje po jego ustaleniu, co z zasady następuje przy
kasie i jest czynnością poprzedzającą płatność.
W żadnym wypadku nie można wnosić zarzutu braku informacji przed momentem
dokonania płatności, a więc na przykład przed podaniem opakowania po
batoniku konsumowanym podczas oczekiwania na swoją kolej do kasy.
;-)
Pozdr.
K.K.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.07 19:33 Kamil Jońca
- 12.03.07 20:32 Slavekk
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...