eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdpowiedz z UOKiK w sprawie platnosci KK w sklepachRe: Odpowiedz z UOKiK w sprawie platnosci KK w sklepach
  • Reply-To: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <et120i$9cc$1@atlantis.news.tpi.pl> <et3br8$ftl$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Odpowiedz z UOKiK w sprawie platnosci KK w sklepach
    Date: Mon, 12 Mar 2007 12:31:12 +0100
    Lines: 27
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="windows-1250"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    NNTP-Posting-Host: 83.7.57.101
    Message-ID: <45f53a0d$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1173699085 83.7.57.101 (12 Mar 2007 12:31:25 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: e...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:410108
    [ ukryj nagłówki ]

    > Natomiast warte zaznaczenia jest to, że informację o dolnej
    > kwocie płatności(gdy takową ustanowił) sprzedawca winien
    > umieścić w widocznym miejscu, by kupujący wiedział o tym
    > fakcie przed dokonaniem zakupu a nie dowiadywał się tego
    > przy kasie. Co znajduje się odpowiedzi która otrzymałes,
    > cytuje:
    > "Jeżeli sprzedawca ogranicza możliwości dokonywania płatności
    > za pomocą kart płatniczych do określonej wysokości, powinien
    > o tym informować klienta. Z informacją dotyczącą ograniczeń w
    > płatności klient powinien mieć możliwość zapoznania się przed
    > momentem dokonywania płatności."

    Akurat ten warunek chyba zawsze jest spełniony**, o ile kupujący po
    zapłacie gotówką nie zmieni swojej decyzji o sposobie dokonania płatności.
    ** - bo tym momentem nie jest zamiar, lecz skuteczne uregulowanie
    zobowiązania (skuteczne przekazanie sprzedawcy środków pieniężnych lub
    umownego ekwiwalentu, np karty płatniczej, a nie sięganie po te środki),
    zaś zobowiązanie powstaje po jego ustaleniu, co z zasady następuje przy
    kasie i jest czynnością poprzedzającą płatność.
    W żadnym wypadku nie można wnosić zarzutu braku informacji przed momentem
    dokonania płatności, a więc na przykład przed podaniem opakowania po
    batoniku konsumowanym podczas oczekiwania na swoją kolej do kasy.
    ;-)
    Pozdr.
    K.K.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1