    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odpowiedzialność osoby udzielającej kredytu
    Date: Mon, 16 Sep 2013 09:41:33 +0200

    W dniu 2013-09-16 09:31, sqlwiel pisze:

    > A więc chcę, aby komorknik (w końcu - prawnik!) ponosił odpowiedzialność
    > za to, co robi za wynagrodzeniem.
    > To za wiele? Czyżby komornik też miał być świętą krową?

    Ależ komornik ponosi odpowiedzialność. Tylko jest to odpowiedzialność za
    *jego* błędy.

    > Jeśli dokumentacja wierzytelności budzi wątpliwości, to komornik mówi
    > wierzycielowi "nie biorę egzekucji, szukaj innego egzekutora, albo
    > uzupełnij dokumentację".

    Co to znaczy "budzi wątpliwości"? Jest tytuł wykonawczy na dane imię i
    nazwisko, oraz pozostałe dane dane przez wierzyciela. Żadnego pola
    manewru dla komornika nie ma.

    > Jeśli jednak dokona nieprawidłowej egzekucji -

    Ależ w tym właśnie jest cluo problemu, że komornik prowadzi egzekucję
    poprawnie - *zgodnie z wnioskiem wierzyciela*.

    > to 1) zostaje ukarany,

    Za co?

    > 2) płaci za wszystkie spowodowane szkody (może
    > mieć OC, ale oczywiście dobrowolne - wszak sam ocenia, czy chce
    > ryzykować). Na tym polega odpowiedzialność.

    Racjonalny komornik zatem nie będzie prowadził żadnych egzekucyj, bo
    zawsze musiałby zawierzyć wnioskowi wierzyciela.

    > Czy Tobie przypadkiem "punkt siedzenia" nie przesłonił prawicowego,
    > zdroworozsądkowego spojrzenia na elementarne zasady? (To drobny rewanż
    > za "ogarnij się" :P )

    Ależ nie. W tym przypadku prowodyrem szkody jest wierzyciel i to on
    ponosi odpowiedzialność.

    > Więc wtedy rozsądny (i _ODPOWIEDZIALNY_ ) komornik nie podejmuje
    > egzekucji. Wierzyciel z Kajmanów niech idzie się bujać, albo bierze
    > ryzyko na klatę.

    Dyskryminacja wierzycieli? Temu nie, bo za daleko mieszka? Dobrze się
    czujesz?

    > Hm... a jak dłużnik jest obcokrajowcem i nie ma PESELu?

    To nie podaje się.

    > (Kamilowi już dopowiadałem, że wierzyciel też powinien patrzeć komu
    > zawierza. To też pewna odpowiedzialność, którą niekoniecznie należy
    > przerzucać na organa państwa.)

    To może w ogóle zlikwidujmy komorników, niech sobie wierzyciele sami
    ściągają długi, co?

    --
    Liwiusz