eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOkresowa weryfikacja klienta w mBankuRe: Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacu155.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
    Date: Thu, 13 Jun 2024 13:03:52 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <v49g1g$adn$1@news.chmurka.net>
    <90wkpds3v1zu$.13iljnlarxfcd.dlg@40tude.net>
    <v4cos0$8hk$2@news.chmurka.net> <8...@a...kjonca>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aacu155.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.72.155";
    logging-data="26467";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:BzmBsLTgplVytAqYu9EdxJJQaxM=
    sha256:9dB6fnM2/VfxheqVZB80F/X+KAoB1V97YGDp123CaqY=
    sha1:k0RFnSWmUetjGBPqqZzJuMYRYPU=
    sha256:cqbmf25Eaty8Xf8ilGRTR+BULi7/B7WM46+yuTG/2kY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:671296
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 12 Jun 2024 20:29:28 +0200, Kamil Jońca wrote:
    > "Arek" <a...@p...onet.pl> writes:
    >> Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w
    >> wiadomości news:90wkpds3v1zu$.13iljnlarxfcd.dlg@40tude.net...
    >>> On Tue, 11 Jun 2024 14:30:40 +0200, Krystek wrote:
    >>>
    >>>> Dzisiaj mBąk przesłał SMS, żeby zalogować się do systemu i sprawdzić
    >>>> prawidłowość/kompletność danych osobowych przekazanych bankowi. Ktoś też
    >>>> tak miał? Pytam, czy to nie jakaś zorganizowana akcja, bo takie rzeczy
    >>>> budzą podejrzenia, że coś może się tam stanęło (błąd zamierzony)...
    >>>
    >>> Nie w mBanku (bo nie jestem jego klientem), ale w niektórych innych
    >>> bankach też tak mam co jakiś czas.
    >>
    >> W innych bankach pytają już czy pozwolę na analizę sposobu klikania
    >> i pisania żeby wykryć nietypowe i podejrzane. Czyli aktywność finansowa,
    >> godziny logowania już nie wystarczają. Podobno pokłosie kolejnych regulacji
    >> "europejskich", na razie jeszcze klient decyduje (bo inne regulacje
    > To nieprawda. Regulacje europejskie (w tym wypdku) mówią raczej o
    > wzmocnieniu uwierzytelniania. Ale z jakiegoś powodu banki nie palą sie
    > do wdrożenia np. kluczy U2F, tylko wolą więcej śledzenia.

    Wszelkie pomysły sprzętowe, to koszta. A banki nie zawsze tak dobrze
    zarabiają.

    Poza tym wcale niekoniecznie jest to dobre czy bezpieczniejsze.

    klucz U2F nie zadziała ci w smartfonie, tzn może zadziała, ale
    upierdliwy jest. token ze zmiennym kodem nie sprawdza co zatwierdzasz
    i można ukraść, token z pin też nie sprawdza co zatwierdzasz,
    ogólnie przydałaby się łącznosć klucza z bankiem, a to w osobnym
    kluczu trudniej. Za to prawie idelnie pasuje apka bankowa ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1