  • Data: 2010-11-24 14:14:12
    Temat: Re: Open Finance, propozycje.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:icj4m2$77o$...@s...cyf-kr.edu.pl...

    > Będą potrzebne większe wpłaty na BFG...
    >
    > witrak()

    To nie wpłynie IMO na zmiany w ofercie depozytowej. A jeżeli już, to
    szybciej na jej pogorszenie a nie polepszenie, o ile banki nie będą chciały
    przerzucać tych dodatkowych kosztów bezpośrednio w prowizje czy w koszty
    kredytów. Uważam tak dlatego, że w tym przypadku po pierwsze kwota będzie
    niewielka (o ile mogą rocznie zwiększyć się wpłaty na BFG z tego tytułu, o
    100 milionów, podczas gdy zysk sektora to zapewne kilkanaście miliardów
    rocznie). Po drugie wszystkie banki zostaną tym uderzone równocześnie i
    proporcjonalnie, a nie mamy teraz raczej na polskim rynku banku w na tyle
    złej sytuacji aby groził mu upadek.

    Możliwość nowej wojny depozytowej kojarzy mi sie raczej z sytuacją nierównej
    pozycji banków wobec jakiegoś wydarzenia. No i raczej to wydarzenie powinno
    być nieco większego kalibru.