  • Data: 2002-01-22 13:38:47
    Temat: Re: Opodatkowanie rachunkow
    Od: "Tomcio" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Rafal Podeszwa" <p...@t...chem.uw.edu.pl> wrote in
    message news:3C4D4372.40F5D7BF@tiger.chem.uw.edu.pl...

    Cię

> [...]
    > lokaty inflacja zjada, gdy jest stala, a nawet gdy spada. Wszelki
    > majatek niepieniezny jest w miare chroniony przed inflacja, bo jesli
    > rosna ceny, to rosnie jego wartosc nominalna. Z pieniedzmi tak nie ma.
    > Jesli dzierzawisz nieruchomosc, to mozesz liczyc, ze jej wartosc w
    > dluzszym czasie nie maleje (jesli utrzymujesz ja w nalezytym stanie, a
    > te srodki na jej utrzymanie mozesz uznac za koszty uzyskania przychodu),
    > a oplata za dzierzawe jest zyskiem. W przypadku lokat inflacja powinna
    > byc traktowana jak koszt uzyskania przychodu. A nie jest.

    Oczywiście masz rację. Jednakże jedynym ryzykiem, na jakie narażasz się przy
    lokacie o stałym oprocentowaniu jest inflacja (no może jeszcze spadek
    wartości waluty, który nie zawsze z pełną dotkliwooci1 może przełożyć się na
    wskaźnik inflacji) i możesz ryzyko to dość łatwo oszacować. W przypadku
    prowadzenia działalności lista zagrożeń jest nieporównanie dłuższa.
    Powtarzam: absolutnie nie popieram tak idiotycznie rozumianego pojęcia
    zysku, jednakże dość przewrotnie należy zauważyć, że cel polegający na
    zmniejszeniu opłacalności oszczędzania i "pasywnych" inwestycji kapitałowych
    (lokaty, obligacje) udało się Belce osiągnąć. Niestety, gros ludzi potrafi
    jedynie "pracować" i wydawać, o prowadzeniu własnej działalności nawet nie
    myślą. Ta część społeczeństwa niestety po prostu skonsumuje oszczędności -
    zaś ci, którzy działalność prowadzą zazwyczaj nie mają oszczędności innych
    niż 'strategiczne' tzn. przewidziane na przetrwanie potencjalnych
    kłopotów...

    Pozdrawiam
    Tomek Kulesza