    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Optymalizacja - nadal działa na jednodniowych
    Date: Sun, 1 Apr 2012 18:34:40 +0200

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl...

    > Przykro mi, nie odpowiem, bo nie jestem w stanie
    > przebrnąć przez twój sposób wypowiadania się.

    Nie Tobie jednemu sprawiam przykrość.
    Jeśli jednak uważasz, że banki łamały prawo, chyba
    powinieneś o tym łamaniu powiadomić prokuraturę. :)

    Mądrzejsi od nas obu stwierdzili prawomocnie, że
    codzienna kapitalizacja była zgodna z prawem.

    -=-

    wyobraź sobie inną absurd:

    sklep daje rabaty:

    10%, o ile klinet wyda jednorazowo 1 000 złotych
    20%, o ile klinet wyda jednorazowo 10 000 złotych
    30%, o ile klinet wyda jednorazowo 100 000 złotych

    itd...

    Przyszedł klient i kupił coś za taką sumę, iż zażądał
    rabatu w wysokości 100%. lub nawet wyższego. Okradł
    sklep czy nie okradł?

    -=-

    Jakiś bank (nieważne jaki) postanowił, że wprawdzie za debetówkę
    będzie brał 5 (lub nawet 8 -- zwykle 8) złotych, ale od największego
    wpływu miesięcznego będzie dawał klientowi 1%, choć w sumie nie
    więcej niż 50 złotych miesięcznie. Jeśli wpłacisz do tego banku
    5 tysięcy złotych, spełnisz inne warunki (płacenie karą 3 razy
    w miesiącu) i zażyczysz sobie 42 złotych -- bank uzna się za
    okradzionego?

    -=-

    Tu tez masz problemy z przebrnięciem? Ale w banku, jako prezes
    chciałbyś zapewne popracować. Lub premierem rządu chciałbyś
    być -- oby tylko ktoś dał Ci taki urząd... Mógłbyś tez pracować
    jako konsultant na partylajn czy doradca finansowy...

    -=-

    Cwaniactwem jest dawanie komuś (społeczeństwu) praw i uniemożliwianie
    temu komuś korzystania z nich. Moje zdanie w tej kwestii podzieliły
    prawowite sądy -- uznały, że banki mogą codziennie (czy conoocnie)
    naliczać odsetki, tym samym ograniczając płacenie podatku dochodowego.

    Co więcej -- każdy doradca podatkowy ma za zadanie takie
    liczenie podatku z uwzględnieniem obowiązujących praw,
    aby podatnik płacił jak najmniej. Formy płacenia i liczenia
    są co najmniej różne -- mądrość pokazuje, z jakiej formy
    liczenia i płacenia podatku należy korzystać. Nie tylko nie
    można zabronić komuś płacenia podatku przelewem internetowym
    zamiast gotówką na poczcie, ale odwrotnie -- ,,dziwne''
    zachowanie narażające na stratę bywa karalne.

    -=-

    Jeśli jednak ustawodawca czy inny prawodawca uznał swe prawo
    za złe, może je zmienić. Tak właśnie doszło do wprowadzenia
    osobnika o imieniu Vincenty, który wyprostował skrzywioną belkę.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'