eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOstrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego systemuRe: Ostrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego systemu
    From: piwar <p...@w...too.polbox.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego
    systemu
    Date: Fri, 20 Jan 2006 19:50:17 +0100

    On 2006-01-20 01:41, witrak() wrote:
    > 2) Podczas konwersji skrocono *bez ostrzezenia* tekst
    > w polu "tytulem". Sprawa jest skandaliczna, bo do tego bank nie ma prawa
    > w zadnym przypadku: W ten sposob ktos moze niechcacy zaplacic nie za to,
    > za co zamierza.
    > Tej drugiej sprawy jeszcze nie zglosilem - zobaczymy co odpowiedza.

    Mi nic nie skrócili. Przed chwilą sprawdziłem, w tytułach zleceń są
    wszystkie znaki, które kiedyś wpisałem. Pocięte niestety, bo na przykład
    początek numeru klienta jest w pierwszym polu, koniec w drugim. Ale nie
    ma to znaczenia. Ilości znaków nie zmniejszyli. A czytelność zależy od
    systemu w banku odbierającym.
    Niestety nie pamiętam, jak było w starym systemie (bo dawno nie robiłem
    nowych zleceń). Ale nowy to ewidentne ułatwienie dla banku, utrudnienie
    dla klienta. Pole "tytułem" w zbiorze elixir ma 4x35 znaków. Zamiast
    zaprogramować system, by dzielił wpisane 140 znaków na 4x35, zmuszają
    klienta do podzielenia go ręcznie.
    Skrócona została natomiast "skrócona nazwa odbiorcy". I, co ciekawe, nie
    w bazie danych (bo stare nazwy nadal są długie) a w formularzu, który
    nie pozwala na więcej niż 10 znaków.
    Co do pierwszego błędu, średnio jestem w stanie zweryfikować, bo jakoś
    nie przyszło mi do głowy, że za dwa lata nadal będę miał np. umowę z
    Aster... ;)

    Poza tym pamiętam, żeby - parafrazując - te minusy nie przesłoniły mi
    plusów. ;)

    Pozdr.
    piwar.