  • Data: 2009-03-26 01:17:19
    Temat: Re: Oszczednosci osoby zmarlej we Włoszech
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Mar, 20:31, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Przede wszystkim właśnie obywatelstwo.

    Uhm... ktore obywatelstwo? :) Pytalem o "nieuleczalne przypadki" z
    dwoma / trzema obywatelstwami.

    Ale juz wiem, ze w sprawach spadkowych liczy sie tylko polskie. :)

    > Dlatego wiele państw zwalcza
    > posiadanie podwojnego obywatelstwa, inne wręcz tego zakazują - Austria-
    > casus Schwarzeneggera - musiał pisac specjalnie do ministra o zgodę na
    > jego zachowanie. Podwójne obywatelstwo rodzi w tej mierze problemy,
    > ponieważ w wielu przypadkach w odniesieniu do obywateli jurysdykcja
    > sądowa ich kraju jest wyłączna.

    Nooo... jesli przebywaja na jego terytorium. Dlatego dziwilem sie, ze
    czasami mozna zastosowac "obce" przepisy na polskim terytorium, przed
    polskim sadem.