  • Data: 2009-03-31 22:17:19
    Temat: Re: Oszczednosci osoby zmarlej we Włoszech
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "piotr" gqi409$pr0$...@i...gazeta.pl

    > W niczym nie pomagasz a chcesz zrobic z siebie jakiegos etyko-samarytanina. W
    > nawiazaniu do Twojego posta napisze ze tylko jakis idiota pisze listy o swoich
    > samochodach telewizorach i o tym ile ma w banku. Osoba (czyt. moja
    > dziewczyna), ktora by dopytywala o stan posiadania finansow dopiero byłaby
    > obłudna...

    Nie znam przypadku takiego, gdy właściciel nie chwali się swoim samochodem czy
    swoimi samochodami. Zazwyczaj opowiadaniom nie ma końca. Samochody (niektóre,
    bo zazwyczaj ludzie mają lub mieli wiele samochodów) niektórych z moich znajomych
    ,,jeżdżą'' mi po mojej głowie, choć już zdołałem pozapominać, jak wyglądają ci
    znajomi. Kolor nadwozia i tapicerki, liczba koni, przyspieszenie do setki, rodzaj
    silnika (opowiadaniom nie ma/było końca, gdy to silnik Wankla lub Diesle z turbiną
    -- dziś rzadkością są wolnossące, ale jeszcze kilkanaście lat temu było inaczej)
    wyposażenie, skórzane fotele, klimatyzacja (dziś jest standardem, ale kiedyś było
    inaczej) taka lub inna...

    Zazwyczaj można powtarzać rozmówcom setki razy coś na kształt ,,nie interesuje
    mnie Twój samochód'', a i tak efekt będzie ten sam -- niekończące się opowiadanie...

    Mama moja (która mi zabrania zadawania się z Takimi jak Ty,o czym już pisałem) nie
    jest fanką motoryzacji, a jednak, gdy opowiedziałem jej o pewnej Maździe stojącej
    w białostockiej galerii, zauważyła coś na kształt -- Mazda też należy do Forda? --
    tak
    jak Volvo? Czy może już nie należy? (było to w kilkanaście dni po tym, jak nabyłem
    Volvo S40)

    W najlepszym wypadku człowiek powie, że ma Forda czy Volkswagena, ale zazwyczaj
    opowieściom końca nie ma... Zwłaszcza kobiety opowiadają o swoich rumakach bez
    końca i bez miłosierdzia, zadręczając słuchaczy. :)

    Trochę inaczej rzecz się ma z telewizorem? Jak ktoś ma drogi i nowy -- też lubi
    opowiadać...

    -=-

    Jak sobie wyobrażam korespondowanie z córką? Ano nie wyobrażam sobie takiej
    korespondencji bez opisywania wypadów za miasto. :) Ponieważ samochody są
    różne, często trzeba coś o nich opowiedzieć, aby wyjaśnić to i owo. Zwykle
    w takich sytuacjach mowa jest o tym, że samochód jest: obszerny lub nie,
    szeroki lub wąski, za wysoki lub za niski, zielony jak liście drzew lub
    szaroniebieski jak woda w morzu... Teraz, gdy niemal każdy ma przy sobie
    komórkę lub nawet lepszy aparat fotograficzny a internet stał się dobrem
    powszechnym, takie korespondowanie zazwyczaj urozmaicane bywa zdjęciami.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'