eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRMRe: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
  • Data: 2002-03-08 11:32:34
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > ZA PiG
    >
    > Dzielenie klientów
    >
    > Kilka największych banków planuje wkrótce zmianę sposobu segmentacji
    > klientów. Bank Pekao zamierza jeszcze w marcu zmodyfikować system podziału
    > klientów indywidualnych o najwyższych dochodach (tzw.VIP) oraz małych firm.
    >
    > Dokładniejsze zdefiniowanie klienta i przydzielenie go do ściśle określonego
    > segmentu rynku oznacza dla banku możliwość pozyskania nowych osób i firm,
    > które otworzą rachunki. Większość banków dzieli klientów głównie według
    > wieku oraz deklarowanych wpływów. Te dwie cechy nie są jednak wystarczające,
    > by dobrze zdefiniować ich potrzeby.
    >
    > W tej chwili Pekao dzieli klientów na korporacyjnych i indywidualnych. W
    > pierwszej grupie znajdują się firmy mikro, małe, średnie i duże. Detaliczni
    > natomiast są podzieleni na rynek masowy oraz klientów o najwyższych
    > dochodach (VIP) i klientów private bankingu.
    >
    > W marcu Pekao zamierza pogłębić i zmodyfikować segmentację klientów VIP oraz
    > firm mikro i małych przedsiębiorstw. Decyzja taka została podjęta ponieważ
    > osoby o najwyższych dochodach (VIP) można podzielić na dwie podgrupy:
    > klientów nazwanych umownie ustabilizowany deponent oraz tych, których
    > charakteryzuje tzw. agresywny wzrost. Różnią się oni oczekiwaniami w
    > stosunku do banku i preferencjami. Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
    > jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
    > model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
    > nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
    > zostały wprowadzone niedawno.
    >
    > Kredyt Bank również dzieli swoich klientów na korporacyjnych i detalicznych.
    > Detaliczni są podzieleni w oparciu o kryterium wieku oraz deklarowanych
    > wpływów na rachunek. Oprócz tego bank wyróżnia klientów z sektora MSP oraz
    > klientów instytucjonalnych. Firmy z sektora MSP to klienci, którzy prowadzą
    > działalność gospodarczą oraz tacy, którzy w poprzednim roku obrachunkowym
    > osiągnęli przychody na poziomie nie wyższym niż równowartość 800 tys. euro.
    >
    > ING Bank Śląski dzieli rynek przedsiębiorstw na małe firmy, średnie, duże
    > przedsiębiorstwa oraz klientów strategicznych. Segmenty te są definiowane
    > poprzez wysokość obrotów firmy oraz rodzaj prowadzonej księgowości.
    >
    > BRE Bank dzieli klientów korporacyjnych na trzy segmenty według struktury
    > ich potrzeb i zakresu obsługi. Bank Przemysłowo-Handlowy PBK nie zakończył
    > jeszcze fuzji, dlatego też oferta w obrębie segmentacji nie jest jeszcze
    > ujednolicona. Proces ten zostanie zakończony w pierwszej połowie br. Tutaj
    > jednak klienci są podzieleni według wysokości dochodów. Podobnie w Banku
    > Handlowym. PKO BP dzieli klientów detalicznych według wieku, wpływów na
    > rachunek i wykonywanego zawodu.
    >
    > KOMENTUJE DLA PG TOMASZ KLEPACKI wykładowca w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i
    > Bankowości
    >
    > Obserwując polski rynek bankowy można odnieść wrażenie, że zagadnienia
    > segmentacyjne pozostały nieco na uboczu głównego nurtu działań
    > marketingowych. W kręgu zainteresowania banków jest rozwijanie produktów i
    > usług, kształtowanie warunków cenowych, oferowanie klientom nowych kanałów
    > dystrybucji i wydawanie coraz większych środków na promocję oraz dobór i
    > edukację personelu bezpośredniej obsługi. Natomiast sam proces segmentacji
    > będący podstawą tworzenia programów marketingowych dla określonych grup
    > klientów często traktowany jest w sposób marginalny jako mało znaczący
    > element. Bywa, że podział na segmenty odbywa się bardziej w sposób
    > intuicyjny niż jako rezultat planowanych badań rynkowych, w ramach których
    > określone zostają pełne profile jednorodnych grup potencjalnych klientów.
    > Nie zawsze też jasno i wyraźnie definiowane są rynki docelowe, na których
    > bank zamierza działać i aktywnie pozyskiwać klientów. Ponadto w naszych
    > bankach praktycznie nie spotyka się segmentacji wielowymiarowej
    > uwzględniającej kilka kryteriów przynależności do danej grupy. To samo
    > dotyczy wykorzystywania wewnętrznych, bankowych baz danych dla zdefiniowania
    > potrzeb pozyskanych już klientów. Należy jednak mieć nadzieję, że
    > wzrastająca konkurencja wymusi rozwój działań banków także i na tym polu.
    >
    > JASMIN EL FALOUJI

    i znowu zmiany:(


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1