    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO BP SA dał mi nadzieję na zarobek!!!
    Date: Fri, 14 Jul 2023 23:39:36 +0200

    W dniu 14 lip 2023 o 14:09, Krzysztof Halasa pisze:

    > Inflacja to jest po prostu zwykła kradzież niestety.
    > I to wielokrotna:
    > - owszem, przenosi wszystkich w wyższe progi podatkowe, ale także
    > - daje emitentowi/państwu (drukującemu puste pieniądze) nienależne

    Nie 'ale' -- podatki rosną w wyniku tego przesunięcia.

    - przed przesunięciem podatnik zarobił 300kpln,
    więc zapłacił 32% od 180kpln (180=300-120)
    - po przesunięciem podatnik zarobił 300kpln*1.4
    (bo producencka sięgnęła 40%) więc zapłacił 32% od 300kpln
    (300=300*1.4-120)

    Deponent podczas inflacji ,,zarabia'', więc jest skubany, choć traci.

    Inflacja wieloma drogami wzbogaca Fiskusa!!!
    Normalnie rząd pada po wprowadzeniu inflacji ,,do obrotu'', ;) ale
    u nas jest tłumaczenie: pandemią, wojną i powszechną inflacją, zaś
    to tłumaczenie jest uwiarygadniane ;) trzynastkami itp. programami...
    (nierzadko władza (tu -- suweren) przymyka oko na nieprawidłowości
    w efekcie zapoznania się ;) z argumentami... w efekcie przyjęcia
    do świadomości/wiadomości ;) stosownych argumentów...)

    Państwo też traci na inflacji -- choćby stosownymi obligacjami,
    które są tak skonstruowane, by dawały zysk wszechwidzącym... ;)
    (MMorawiecki i spółka ponoć (nie sprawdzałem) zyskują na tych
    obligacjach, czego ponoć nie kryją)

    -=-

    Ogólnie (jak ojcowie USA zauważyli przed setkami lat)
    deflacyjno-inflacyjne fale obdzierają naród...

    -=-

    Jedni (zazwyczaj bogaci i wpływowi) gromadzą majątki podczas
    wojen itp. kataklizmów, zaś inni (zazwyczaj biedni i bezradni)
    usilnie dążą do biologicznego przeżycia...

    Rycerze w miękkich pantoflach (filmy pokazują rosyjskie rycerstwo
    spoczywające w miękkich fotelach) bogacą się, deliberując
    o wojnie -- podczas gdy masy mrą w okopach...

    -=-

    Wracając do PKO BP -- ojciec ma teraz kłopot z dostępem do emerytury
    wpłaconej przez ZUS do PKO BP... Matka ma masę (chyba więcej niż ja)
    kont jej emerytura wpływać powinna do CA, który niedawno zażyczył
    sobie uaktualnienia danych, co w imieniu matki uczyniłem bez
    gwarancji na powodzenie...

    -=-

    Wulkan produktywności wrócił z gwarancyjnej naprawy -- gdzie otrzymał
    nową obudowę i nowy wiatrak, więc nie mam już w Acerze z Intelem 2x16
    GiB...

    Wszystko zwala się na mą głowę niemal w tym samym czasie...

    Notebook -- w tym dwa kurierskie problemy; uzdatnienie ojca
    blaszaka; kupno smartfonu; dwie reklamacje w Velo; blokada
    ojca konta w PKO BP; zastrzyki dające nadzieję na poprawę
    chrzęstnej sytuacji stawowej, zapowietrzenie drukarki...

    Niby same drobiazgi -- ale sporo ich jest...

    ZUS przysłał jakieś listy... Wpierw myślałem, że tylko do jednego
    podatnika, więc zwietrzyłem problem... Szukanie korespondencji w PUE
    zajęło mi *pół godziny* -- to ZUS nie łapał, to Dunaj nie łączył, to
    trafiałem w złą rubryczkę... Po przeczytaniu ,,ważnej'' ;) informacji
    zauważyłem że mam więcej takich powiadomień... (wieści słane naraz do
    wielu raczej nie wróżą niczego złego -- gorzej z wieścią słaną tylko
    do jednego...)

    [matka tymczasem uważa, że odpoczywam... ;) a nieustające ,,zaglądanie
    do komputera'' jest efektem uzależnienia... i też dorzuca pod kocioł...]

    -=-

    10 bm. NFC zaliczył (nie wiem, czy skutecznie -- na razie w blokadach)
    dwie niebyłe transakcje. Dziś (równoważąc siły?) zaliczył transakcję
    bez odblokowania ekranu... Dokładniej -- ekran zaświecił w efekcie
    dotknięcia czytnika palca, ale telefon nie odblokował się, albowiem
    co 72 godziny nie wystarcza muśnięcie palcem -- trzeba podać wzór
    bądź PIN... Obejrzałem paragon -- wygląda poprawnie... ;)

    --