-
Data: 2004-06-30 20:49:57
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W każdym banku istniej również dział zajmujący się reklamacjami transakcji
zagranicznych. W momencie kiedy do banku trafia przelew z błędami, które
uniemozliwiają zaksięgowanie środków na rachunku klienta, trafia on własnie
tam. W tej sytuacji bank kontaktuje się z bankiem zagranicznym w celu
usunięcia błędu. Dopiero jeżeli to nie skutkuje lub po prostu nie ma
możliwości rozwiązania sprawy w ten sposób przelew jest zwracany do banku
zleceniodawcy z potrąceniem kosztów. Powinienneś skontaktować się
bezpośrednio z reklamacjami PKO, tam napewno prowadzą rejestry takich spraw
i bez problemu udzielą Ci wszystkich informacji. Sam miałem przyjemność
zajmować się takimi sprawami w innym banku. A swoją drogą bałagan jest
wszędzie :-)
pozdrawiam
Marcin
Użytkownik "Krzysztof " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cbt0er$nh2$1@inews.gazeta.pl...
> PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
> Pracownicy banku zgubili zeszyt z zapisanym informacjami o przelewach
> międzynarodowych. Informacje zaginęły, przepadły i ich nie ma.
> Nie ma do tych informacji dostępu i nie można w żaden sposób zlokalizować
> informacji o przelewach międzynarodowych w ramach SWIFT.
>
> Nie jestem co prawda klientem PKO BP SA, mam tylko rachunek w Inteligo (co
> wcale nie znaczy, ze mogę powiedzieć: "PKO BP SA to moj bank") a zmuszony
> jestem w jakiś cudowny sposób wpłynąć na pracowników PKO BP SA. Chodzi mi
o
> pracowników z działu zajmującego się przelewami międzynarodowymi w
systemie
> SWIFT. Otóż 0d 3 tygodni (21 dni kalendarzowych) czekam na tzw "wire
transfer"
> z USA. Przelew wysłano z USA 8 czerwca. Po drodze w stanach byl bank,
ktory
> jest korespondentem PKO BP SA - Bank of New York - czyli bank, ktory
zgodnie z
> tym co jest napisane na stronie Inteligo powinien wiedzieć jak wysyla sie
> przelewy swift:
> Cytat:
> "Banki dokonujące przelewów SWIFT posiadają informacje dotyczące kodów
> wszystkich banków, dlatego wystarczy znać nazwę Banku - PKO BP SA oraz
numer
> rachunku, na który chce się dokonać
> przelewu."
> ze strony: http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-przele
wy.htm
>
> Zleceniodawca przelewu w USA już robił taki przelew na mój rachunek w
inteligo
> i spodziewałem sie, ze pieniądze będą u mnie po kilku dniach.
> zadzwoniłem do "konsultanta inteligo" 15 czerwca z pytaniem o możliwość
> "zlokalizowania" mojego przelewu. Pani przyjęła zlecenie odnalezienia
przelewu,
> który miał nadejść. Dane wysyłającego były w historii rachunku i Pani je
> przepisała. Miałem otrzymać informacje w ciągu 5 (pięciu) dni o
rezultatach
> poszukiwań. Oczywiście informacji w ciągu pięciu dni NIE BYLO. Nie było i
nie
> ma do dzisiaj. 18 czerwca jeszcze raz składam "zlecenie odnalezienia"
przelewu
> wysłanego z USA. "Oczywiście - odpowiemy w ciągu 5 dni ale tak właściwie
to
> mamy 30 dni na udzielenie odpowiedzi." Tym razem konsultant twierdzi, ze
nikt w
> inteligo nie ma możliwości sprawdzenia czy jakiś przelew ma do mnie
dotrzeć bo
> takie operacje są prowadzone przez bank PKO BP SA "Możemy udzielić Panu
> informacji o przelewie w momencie kiedy przelew znajdzie sie na
> pańskim rachunku" - WOW!, o ja piernicze - SUPER!
>
> 22 czerwca dostałem informacje z USA, ze przelew został zwrócony. Jako
powód -
> nieprawidłowy numer rachunku odbiorcy. Dostałem faxem potwierdzenie
przelewu
> wysłanego ze stanow a na nim mój PRAWIDLOWY numer rachunku w Inteligo z
> literkami PL na początku. %^&\#% !!!
> telefon do konsultanta oczywiście wykonałem. Oczywiście konsultant nie
jest w
> stanie nic sprawdzić ale może przyjąć zlecenie odszukania przelewu i
podani mi
> powodu dla którego przelew został cofnięty. Wysyłam do inteligo faxem
> potwierdzenia, które dostałem z USA. Pani konsultant oczywiście sprawę
> zgłosiła i jest "już osoba, która zajmie sie dokładnie pańskim zgłoszeniem
> bezpośrednio po otrzymaniu informacji faxem"
> Proszę jeszcze kilka razy o podanie mojego prawidłowego numeru rachunku i
kodu
> swift banku - wszystko jest tak jak na poprzednim zleceniu.
>
> Ile Swiftow bank PKO BP SA zwraca tygodniowo do USA - tysiąc? sto tysięcy?
> nawet jeśli jest ich az tyle to znalezienie jednego konkretnego, mając
dużo
> danych, powinno zając kilka minut.- "oczywiście rozumiemy, ze jest to
sprawa
> pilna i otrzyma pan odpowiedz w ciągu 5 dni."
> NIE OTRZYMALEM żadnej informacji o powodach odesłania moich pieniędzy do
USA.
> Do dzisiaj nie ma NIC!
>
> Dlatego jestem pewien, ze w tym "banku" informacje o przelewach swift sa
> zapisywane w zeszycie. To jest w koncu PKO BP SA. Tylko dlaczego akurat
ten
> zeszyt, w ktorym były informacje o moim przelewie, został zgubiony
>
> 23 czerwca przelew ze stanów został wysłany ponownie z wszystkimi
możliwymi
> danymi jakie udało mi se uzyskać od konsultantów inteligo. Do dzisiaj
oczywiście
> nie ma NIC.
>
> Minął mi termin uregulowania zobowiązań wobec innego banku - na to miałem
> przeznaczyć pieniądze z przelewu. Powinienem może w innym banku napisać
> wyjaśnienie: "proszę o zrozumienie, mam konto inteligo" - i może ktoś mnie
> zrozumie? I znając charakter wielu odpowiedzi na grupy newsowe,
uprzedzę -
> przelew nie mogl pojsc do innego banku bezpośrednio.
>
> I co z takim bankiem zrobić?
>
> ktoś wie może jak wydobyć informacje z czeluści PKO BP SA?
> --
> pozdrawiam,
> Krzysztof
>
> moze prz grupe pl.b.b. łatwiej jest dotrzec klientom Inteligo do PKO BP
SA? -
> ciekaw jestem czy bedzie jakikolwiek efekt.
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.04 18:23 Bartol Partol
- 05.07.04 17:08 Zbyszek
- 05.07.04 18:38 Bartol Partol
- 06.07.04 20:03 Zbyszek
- 06.07.04 21:12 Bartol Partol
Najnowsze wątki z tej grupy
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
Najnowsze wątki
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...