eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszytRe: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
  • Data: 2004-06-30 20:49:57
    Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
    Od: "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W każdym banku istniej również dział zajmujący się reklamacjami transakcji
    zagranicznych. W momencie kiedy do banku trafia przelew z błędami, które
    uniemozliwiają zaksięgowanie środków na rachunku klienta, trafia on własnie
    tam. W tej sytuacji bank kontaktuje się z bankiem zagranicznym w celu
    usunięcia błędu. Dopiero jeżeli to nie skutkuje lub po prostu nie ma
    możliwości rozwiązania sprawy w ten sposób przelew jest zwracany do banku
    zleceniodawcy z potrąceniem kosztów. Powinienneś skontaktować się
    bezpośrednio z reklamacjami PKO, tam napewno prowadzą rejestry takich spraw
    i bez problemu udzielą Ci wszystkich informacji. Sam miałem przyjemność
    zajmować się takimi sprawami w innym banku. A swoją drogą bałagan jest
    wszędzie :-)

    pozdrawiam
    Marcin
    Użytkownik "Krzysztof " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cbt0er$nh2$1@inews.gazeta.pl...
    > PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
    > Pracownicy banku zgubili zeszyt z zapisanym informacjami o przelewach
    > międzynarodowych. Informacje zaginęły, przepadły i ich nie ma.
    > Nie ma do tych informacji dostępu i nie można w żaden sposób zlokalizować
    > informacji o przelewach międzynarodowych w ramach SWIFT.
    >
    > Nie jestem co prawda klientem PKO BP SA, mam tylko rachunek w Inteligo (co
    > wcale nie znaczy, ze mogę powiedzieć: "PKO BP SA to moj bank") a zmuszony
    > jestem w jakiś cudowny sposób wpłynąć na pracowników PKO BP SA. Chodzi mi
    o
    > pracowników z działu zajmującego się przelewami międzynarodowymi w
    systemie
    > SWIFT. Otóż 0d 3 tygodni (21 dni kalendarzowych) czekam na tzw "wire
    transfer"
    > z USA. Przelew wysłano z USA 8 czerwca. Po drodze w stanach byl bank,
    ktory
    > jest korespondentem PKO BP SA - Bank of New York - czyli bank, ktory
    zgodnie z
    > tym co jest napisane na stronie Inteligo powinien wiedzieć jak wysyla sie
    > przelewy swift:
    > Cytat:
    > "Banki dokonujące przelewów SWIFT posiadają informacje dotyczące kodów
    > wszystkich banków, dlatego wystarczy znać nazwę Banku - PKO BP SA oraz
    numer
    > rachunku, na który chce się dokonać
    > przelewu."
    > ze strony: http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-przele
    wy.htm
    >
    > Zleceniodawca przelewu w USA już robił taki przelew na mój rachunek w
    inteligo
    > i spodziewałem sie, ze pieniądze będą u mnie po kilku dniach.
    > zadzwoniłem do "konsultanta inteligo" 15 czerwca z pytaniem o możliwość
    > "zlokalizowania" mojego przelewu. Pani przyjęła zlecenie odnalezienia
    przelewu,
    > który miał nadejść. Dane wysyłającego były w historii rachunku i Pani je
    > przepisała. Miałem otrzymać informacje w ciągu 5 (pięciu) dni o
    rezultatach
    > poszukiwań. Oczywiście informacji w ciągu pięciu dni NIE BYLO. Nie było i
    nie
    > ma do dzisiaj. 18 czerwca jeszcze raz składam "zlecenie odnalezienia"
    przelewu
    > wysłanego z USA. "Oczywiście - odpowiemy w ciągu 5 dni ale tak właściwie
    to
    > mamy 30 dni na udzielenie odpowiedzi." Tym razem konsultant twierdzi, ze
    nikt w
    > inteligo nie ma możliwości sprawdzenia czy jakiś przelew ma do mnie
    dotrzeć bo
    > takie operacje są prowadzone przez bank PKO BP SA "Możemy udzielić Panu
    > informacji o przelewie w momencie kiedy przelew znajdzie sie na
    > pańskim rachunku" - WOW!, o ja piernicze - SUPER!
    >
    > 22 czerwca dostałem informacje z USA, ze przelew został zwrócony. Jako
    powód -
    > nieprawidłowy numer rachunku odbiorcy. Dostałem faxem potwierdzenie
    przelewu
    > wysłanego ze stanow a na nim mój PRAWIDLOWY numer rachunku w Inteligo z
    > literkami PL na początku. %^&\#% !!!
    > telefon do konsultanta oczywiście wykonałem. Oczywiście konsultant nie
    jest w
    > stanie nic sprawdzić ale może przyjąć zlecenie odszukania przelewu i
    podani mi
    > powodu dla którego przelew został cofnięty. Wysyłam do inteligo faxem
    > potwierdzenia, które dostałem z USA. Pani konsultant oczywiście sprawę
    > zgłosiła i jest "już osoba, która zajmie sie dokładnie pańskim zgłoszeniem
    > bezpośrednio po otrzymaniu informacji faxem"
    > Proszę jeszcze kilka razy o podanie mojego prawidłowego numeru rachunku i
    kodu
    > swift banku - wszystko jest tak jak na poprzednim zleceniu.
    >
    > Ile Swiftow bank PKO BP SA zwraca tygodniowo do USA - tysiąc? sto tysięcy?
    > nawet jeśli jest ich az tyle to znalezienie jednego konkretnego, mając
    dużo
    > danych, powinno zając kilka minut.- "oczywiście rozumiemy, ze jest to
    sprawa
    > pilna i otrzyma pan odpowiedz w ciągu 5 dni."
    > NIE OTRZYMALEM żadnej informacji o powodach odesłania moich pieniędzy do
    USA.
    > Do dzisiaj nie ma NIC!
    >
    > Dlatego jestem pewien, ze w tym "banku" informacje o przelewach swift sa
    > zapisywane w zeszycie. To jest w koncu PKO BP SA. Tylko dlaczego akurat
    ten
    > zeszyt, w ktorym były informacje o moim przelewie, został zgubiony
    >
    > 23 czerwca przelew ze stanów został wysłany ponownie z wszystkimi
    możliwymi
    > danymi jakie udało mi se uzyskać od konsultantów inteligo. Do dzisiaj
    oczywiście
    > nie ma NIC.
    >
    > Minął mi termin uregulowania zobowiązań wobec innego banku - na to miałem
    > przeznaczyć pieniądze z przelewu. Powinienem może w innym banku napisać
    > wyjaśnienie: "proszę o zrozumienie, mam konto inteligo" - i może ktoś mnie
    > zrozumie? I znając charakter wielu odpowiedzi na grupy newsowe,
    uprzedzę -
    > przelew nie mogl pojsc do innego banku bezpośrednio.
    >
    > I co z takim bankiem zrobić?
    >
    > ktoś wie może jak wydobyć informacje z czeluści PKO BP SA?
    > --
    > pozdrawiam,
    > Krzysztof
    >
    > moze prz grupe pl.b.b. łatwiej jest dotrzec klientom Inteligo do PKO BP
    SA? -
    > ciekaw jestem czy bedzie jakikolwiek efekt.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1