    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO BP - nie przedluzona umowa kredytowa
    Date: Thu, 18 Dec 2003 11:06:53 +0100

    Użytkownik J.Lich napisał:

    > Rozumiem, ze PKO BP zmienilo zdanie co do mojego limitu. Z konta
    > korzystam od okolo 3 lat, w okresie tym bodajze dwa razy przekroczylem
    > limit na smieszne kwoty do 100PLN, ktore niezwlocznie regulowalem.
    > Jednak od okolo 6 miesiecy na rachunek nie wplywaja regularne wplaty,
    > poniewaz obecnie nie pracuje. Rachunek zasilalem samodzielnie wplacajac
    > rozne kwoty. Limit obecnie mam wykorzystany w 95% i nie jestem w stanie
    > ot tak splacic.

    Heh, typowe. Mi BIG BG urznal 2/3 kredytu odnawialnego dla sportu (a
    bylem bardzo daleko ponizej 0). Musialem z dnia na dzien wykombinowac i
    przyniesc bankowi w zebach sporo kasy. W sumie nie wiem dlaczego calego
    limitu mi nie zabrali, ale nie wnikalem w to, bo musialbym im oddac
    tyle, ze bym po prosu nie oddal. ;-)

    > Co proponujecie? Jak negocjowac splate na raty? Jak z nimi rozmawiac?
    > Jakie sa procedury windykacyjne w przypadku kiedy nie bede w stanie
    > spelnic ich warunkow splat? Czy wszystko przekazywac na pismie za
    > potwierdzeniem? Czy jest sens wogole rozmawiac osobiscie?

    Jak znam zycie, to nic nie zawalczysz. Jak nie oddasz od razu, to beda
    Cie scigali. Banki chronicznie nie znosza klientow z jakimikolwiek
    problemami po stronie dochodow. Ja sie wtedy wlasnie ponownie
    zatrudnilem i przynioslem im nowa umowe o prace, ale powiedzieli, ze
    maja to w dupie i moge sie starac o zwiekszenie linii po 3 miesiacach.
    Chcialem szybko wiac z tego banku, ale poniewaz nic lepszego nie
    znalazlem, wiec zostalem. Uspokoili sie, bo mimo mojej baaaaardzo
    burzliwej historii finansowej przestali wiecej fikac. I znowu jest milo
    i przyjemnie. Kredyt odnawialny odnawiaja nawet nie wiem kiedy (bo sie w
    banku wiele pozmienialo), o nic nie pytaja i jest OK. ;-)

    Bartol