eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKO Inteligo i radosne złego początkiRe: PKO Inteligo i radosne złego początki
  • Data: 2005-03-16 19:25:55
    Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Ja naprawdę nie przesadzam i uważam, że to, co postuluje Łukasz nie ma
    > żadnego sensu.

    Ja tam niczego nie postuluję. To było tylko nawiązanie do poprzedniego
    posta. :)

    Czy takie coś zwiększyło by bezpieczeństwo? Któż to wie... :) Mam
    wrażenie, że w pewnych momentach mogłoby nawet zmniejszyć. Dla
    przykładu: mamy sesję z bankiem, a jakiś wredny typ urządza atak typu
    man in the middle. Po wpisaniu kodu wysyła on do naszej przeglądarki
    jakąś informację o błędzie po czym sam realizuje własną transakcję na
    tym kodzie jednorazowym. Teraz:
    Scenariusz 1: bank pyta o ten sam kod 2 razy - przy próbie powtórzenia
    operacji od razu widać, że coś jest nie tak bo jeśli nasz kod został
    wykorzystany to pytanie o kolejny będzie dla nas sygnałem, że jednak
    jakaś operacja została wykonana.

    Scenariusz 2: bank nie pyta 2 razy o ten sam kod - przy próbie
    powtórzenia dostajemy pytanie o kolejny. A co się stało z poprzednim?
    Nie wiadomo i może byc problem z ustaleniem (bo działalność wrednego
    typa wcale nie musi być tożsama z jakąś operacją w historii rachunku -
    może to być np. odblokowanie kanału dostępu, który później będzie użyty
    do niecnych celów).

    Pozdrawiam!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1