  • Data: 2016-04-07 18:02:26
    Temat: Re: PKO wysyła już oświadczenia w związku z FACTA
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/7/2016 12:16 AM, m wrote:

    > A popularny niegdyś model wyjazdu "na saksy" na 2-3 lata już upadł? IMHO
    > wtedy rezydencji podatkowej się nie traci na rzecz USA, a przynajmniej
    > taka może być interpretacja naszych izb.

    Nie nie traci się.
    W USA rozliczasz się na 1040NR jako nierezydent, wykorzystujesz 2000
    dolarów nieopodatkowane wynikające z umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania, a jesli i tak cokolwiek ci tam wyjdzie do dopłaty to
    uwzglednisz to w podatku naliczanym w Polsce.

    Tylko, ze to masz tez swoj drugi koniec.
    Pojechał student na 5 lat na studia za granicę tam dostawał stypendium a
    potem płacz i zgrzytanie zębów po polski US twierdzi, że dalej jest się
    rezydentem podatkowym w Polsce mimo piecioletniej nieobecnosci.
    I niestety ma rację. Tymczasowy wyjazd za granicę nie powoduje utraty
    statusu rezydenta podatkowego. I to miałem na myśli pisząc, że samo
    niemieszkanie to za mało by nie płacić podatków w Polsce.