  • Data: 2005-05-07 09:45:32
    Temat: Re: PROSZĘ O OPINIĘ (PLN -> CHF)
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > OKEJ, o to chodzi???, posłużę się przykładem:
    > 1. Mam 100000 w PLN, kurs CHF 2,85.
    > 2. Przewlutowuję na CHF, wychodzi mi kredyt 35087,71 w CHF.
    > 3. Przypuśćmy, że po 4 latach mam już 31000 CHF do spłaty i kurs CHF
    > wynosi już 2 PLN.
    > 4. Wracam na PLN, sprzedaję 31000 CHF i mam 62000 PLN kredytu.
    >
    > Coś za ładnie mi to wychodzi, gdzie jest błąd?????

    Tak to wychodzi. Podam swoj przyklad.
    1. Biore kredyt w 1001 roku w USD - 25 tys USD po kursie 4,0, czyli mam do
    splacenia 100 tys PLN.
    2. Po trzech latach zostalo mi do splacenia 23 tys USD. Przewalutowuje po
    kursie 3,0. Przechodze na kredyt w PLN, czyli 69 tys PLN.
    3. 31 tys PLN w kieszeni + dodatkowo to co udalo sie zaoszczedzic na roznicy
    w ratach. Gdybym caly czas mial kredyt w PLN, to placilbym okolo 800 Zlotych
    meisiecznie. Majac zas w USD splacalem po okolo 450 PLN miesiecznie. Czyli
    jakies 350 zlotych co miesiac zostawalo wm kieszeni. Pomnozyc przez 36
    miesiecy wychodzi dodatkowej oszczednosci 12,6 tys PLN.

    Dlatego warto czasami zaryzykowac i gdy "leje sie krew" (kursy walut skacza
    ostro do gory) zaciagnac wlasnie wtedy kredyt w walucie obcej. Oplaca sie
    tym bardziej, im wieksza roznica w % pomiedzy walutami.

    Malin