  • Data: 2019-08-06 20:15:43
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli wystarzczy maska :-)

    Wystarczy, jak pokazał eksperyment wietnamski.
    Ale musi być bardzo precyzyjna, a więc nie jest to tak
    łatwe do zrobienia (trzbe amieć sporą wiedzę).

    > Twarz nie jest znow taka precyzyjna, wiec pewne tolerancje musza byc.

    FaceID się uczy Twojego wyglądu, więc po prostu z czasem
    pozwala na więcej nietolerancji niż wcześniej. Ale trudno
    komuś obcemu się akurat "wstrzelić" w te właściwe.

    A jak się nie wstrzeli (na co masz 4 próby), to urządzenie prosi
    o PIN.

    > No to kilka innych metod ataku sie rysuje.

    Napieraj :)

    > Np zapuscic apke pod symulatorem i podmienic API systemu :-)

    Znowu idziesz w meandry SF. Nie wgrasz symulatora iPhone na
    urządzenie iPhone. A jak sobie wgrasz aplikację mBanku do
    symulatora na macu, to musisz ją normalnie powiązać z
    kontem, do czego FaceID Ci się nie przyda.
    A skoro już możesz zrobić powyższe, to użytkownik
    ma o wiele większy problem. :)

    > Spodziewalem sie czegos innego, ale czy funkcje FaceID to jakies
    > prywatne API, czy wlasnie ogolne ?

    Poza tą funkcją którą Ci rzuciłem, reszta jest prywatna.

    > Przeciez kazdy chce wygodnej autoryzacji - banki, facebook, instagram,
    > gadu-gadu ...

    No i? Funkcja odpowiada na pytanie "czy przy telefonie jest
    osoba autoryzowana przez faceid. W swojej aplikacji najpierw
    musisz się zalogować normalnie, np. pinem/hasłem, posiadać
    już jakieś (własne) dane identyfikujące, zapisane w urządzeniu
    i ew. pozwolić użytkownikowi na użycie autoryzacji faceid,
    zamiast tego pinu/hasła/cokolwiek.

    To nie jest tak, że byle ściągnięta aplikacja będzie wiedzieć
    że Ty to Ty, bo użyjesz FaceID :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com