    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Paliwowe cuda....
    Date: Mon, 21 Jun 2010 10:34:32 +0200

    skippy wrote:

    > Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > reprezentuje strategiczne partnerstwo Rosyjsko-Niemieckie które nad
    > naszymi głowami buduje sobie rurę.
    >
    > Kurcze, dlaczego się gdzieś nie odniesiesz tylko piszesz drugi raz i
    > trzeba drugi raz pisac to samo.
    > Podaj mi jakis kraj, który blokuje te budowe, a rura narusza jego teren
    > bądź interesy.
    > Problem polega na tym, ze rure klepneli WSZYSCY oprócz nas.
    > Jesteśmy w tym względzie vs WSZYSCY inni.
    > I nic tu nie zrobi nikt.
    > Widocznie ktos spieprzył ew. storpedował negocjacje z ruskim nt. budowy

    Z tą rurą to dziwna sprawa jest. Jak mój sąsiad z prawej umówił się z moim
    sąsiadem z lewej na piwo przy ognisku to mnie nie przychodzi do głowy, że
    umówili się ponad moją głową. Gdy na tym piwie umówili się, że ten z prawej
    pociągnie sobie wodę od tego z lewej, a rurę położą poza moją działką też
    nie przychodzi mi do głowy, że to jest wymierzone przeciwko mnie i policji
    nie wzywam. Ale ja to dziwny jestem. Tak prowadziliśmy swoją politykę z
    Niemcami i Rosją, że nie chcą mieć z nami nic wspólnego, a już na pewno
    Rosjanie nie chcą dać nam zarobić na przesyle. To Rosjanie są winni, że my
    jesteśmy głupi? Interesy się robi z ludźmi do których ma się zaufanie.
    Jeżeli w Polsce popularny jest pogląd (40%), że Rosja to nasz wróg, to mnie
    ta sytuacja nie dziwi. Poza tym to chyba ekonomiczniejsze rozwiązanie
    najpierw więcej zainwestować a potem dużo zaoszczędzić na opłatach
    przesyłowych. Czy może źle coś myślę? Zamiast starać się coś uzyskać to
    miotamy się z rozwianym włosem i szałem w oczach wzbudzając ogólne
    wzruszenie ramion z politowaniem.