    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPal business i urząd skarbowy
    Date: Fri, 20 Oct 2006 09:09:04 +0200

    Tomek napisał(a):
    > Czy moze ktoś prowadzacy firme uporal sie juz ze wszystkimi
    > formalnosciami dotyczacymi posiadania konta PayPal?
    > Nasza firma otrzymywalaby wyplaty na PayPal z pewnej amerykanskiej
    > firmy. Moje pytanie brzmi: Jak to rozliczyc?
    > Pani w US stwierdzila ze oni konta PP nie moga dodać do swojego systemu
    > gdyz on pozwala jedynie na standardowe 26-
    > cyfrowe ID konta, jak wiemy w PP jest to email
    Witam,
    Swoją odpowiedź wysłałem wczoraj na grupę podatkową, ale dłuszy wątek
    widzę tutaj, więc tu też napiszę :)
    PayPal to raczej nie bank, lecz pośrednik w przekazywaniu pieniędzy. Nie
    widzę więc potrzeby ani możliwości zgłoszenia do US konta paypal jako
    konta bankowego. Moment ptzyjścia płatności na konto paypal traktowałbym
    jak otrzymanie gotówki do ręki. Jako dowód można wydrukować jakiś mail,
    info ze strony o płatności, czy co oni tam udostępniają. Na ten dzień
    przeliczyć otrzymane $ na pln po średnim kursie nbp w celu obliczenia
    różnic kursowych. I tyle. Sam transfer z konta paypal na konto bankowe
    to jak wpłata gotówki w kasie.
    To moje zdanie...
    Andrzej