    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPal wyludza pieniadze?
    Date: Tue, 8 Feb 2011 23:43:16 +0100

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iiscsp$ege$...@i...gazeta.pl...

    > A co w tym dziwnego?
    > Kupujący kwestionuje zgodność towaru z umową i to sprzedawca ma wykazać,
    > że towar jest zgodny, albo zero kasy. Lata temu, w USA coś kupiłem,
    > zapłaciłem debetówką Chase Bank. Dostałem, obejrzałem, odesłałem. Jeden
    > telefon do banku i po 2 dniach kasa była z powrotem na koncie.
    > Skąd, na grupie taka wyrozumiałość dla banków itp.?

    Tylko że w tym przypadku PayPal musiałby zablokować środki jakiejś
    konkretnej osobie - drugiej stronie transakcji. Nie tak jak bank - "sam
    sobie". PayPal nie jest wystawcą karty, jest tylko pośrednikiem w płatności.
    Nie widzę za bardzo uzasadnienia, aby PayPal miał przejmować na siebie tego
    rodzaju ryzyka. W przypadku banku - wystawcy karty sytuacja jest znacząco
    inna. I wg mnie reklamacja kupującego powinna być ewentualnie skierowana do
    wystawcy karty (o ile płacił kartą) a nie do PayPal. A jak płacił "z salda
    konta PayPal" to należałoby w umowie z PayPal sprawdzić jaki jest zakres
    jego odpowiedzialności. Ale przypuszczam, że kupujący praktycznie raczej
    jest w takim przypadku w czarnej dupie.

    A szczególne powiązania PayPal i eBay to jest inne zagadnienie i uogólnianie
    tam obowiązujących zasad na wszystkie przypadki gdzie można użyć PayPal do
    zapłacenia wydaje mi się nieprawidłowe. I nie mam w zamiarze bronić PayPal,
    bo wcale mojej sympatii on nie wzbudza, tylko jednak trzeba zachować jakiś
    rozsądek.