    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Paypal
    Date: Wed, 26 Jan 2011 00:39:20 +0500

    witek <w...@g...pl.invalid> dared to write:

    > a juz nie pamietam, dawno to było.

    > zwykle właśnie nie sprawdza, tylko pisze, ze sprawdza.
    >
    > w poprzednim miesiacu znajomy zrobił sobie parę zakupów moją kartą ale
    > ze swoim nazwiskiem, swoim adresem i tylko moim numerem karty. pies z
    > kulawą nogą się nie zainteresował.
    >
    > do transakcji online jest potrzebne dokładnie tyle samo co do transakcji
    > offline, a czasami nawet mniej czyli numer karty i data waznosci. Cała
    > reszta może, ale nie musi być i zwykle własnie nie jest.

    Przecież mówię Ci, że w USA, Kanadzie i UK funkcjonuje AVS (Adres Verfication System)
    i karta NIE PRZEJDZIE z błędnym adresem.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_Sy
    stem
    W innych krajach tego nie ma - znajomy może sobie kupować ile chce.

    > Zreszta od roku robie juz zakupy online z data waznosci 2009, bo mi sie
    > nie chce zmienic w ustawieniach i jak do tej pory ani amazon, ani paypal
    > ani wydawca karty nie kiwnęli palcem. wszystko chodzi jak nalezy.

    Hmmm, na 100% PayPal automatycznie usuwa karty z upływem ważności. Może Amazon?
    Często karta jest wznawiana z tym samym numerem, tylko innym CVV2, a ZTCP Amazon nie
    sprawdza CVV2.

    > nie wiem czy do konca tak jest,
    > tylko raczej po numerze karty odnajduje konto i dokonuje obciązenia w
    > walucie kraju w ktorym jest to konto.
    > Zauważ, ze jednej karty nie możesz podpiąć do dwóch kont, wiec z
    > przypisaniem konta paypal po numerze karty nie ma problemu.
    >
    > masz polską karte walutową np. w euro podpiętą do polskiego paypal?
    > próbowałeś czy pójdzie w euro czy w złotówkach?
    > stawiam, ze jednak w złotówkach.

    Nie mam, nie próbowałem. Być może rzeczywiście obciąża w walucie kraju - ale co z
    państwami, gdzie mają dwie lub więcej walut równolegle, np. Kambodża? Nawet w takiej
    Gruzji zarówno konto, jak i karta były w 3 walutach i można sobie było wybierać
    walutę obciążenia/uznania. Sęk, że PP nie chodził z tamtejszymi kartami.