    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Paypal
    Date: Tue, 25 Jan 2011 13:52:25 -0600

    On 1/25/2011 1:39 PM, kashmiri wrote:
    > witek<w...@g...pl.invalid> dared to write:

    > Przecież mówię Ci, że w USA, Kanadzie i UK funkcjonuje AVS (Adres Verfication
    System) i karta NIE PRZEJDZIE z błędnym adresem.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_Sy
    stem
    > W innych krajach tego nie ma - znajomy może sobie kupować ile chce.

    taaa, a czołg mi jedzie całą szerokością.

    to co napisałem dotyczy zakupów z USA, kartą zrobioną przy okazji w USA,
    z adres do rozliczeń w USA, a znajomy zrobił sobię nią zakupy z Polski,
    na polski adres wysyłkowy.
    Poniewaz formularz nie przewidywał miejsca na oddzielny adres
    rozliczeniowy karty, i była możliwość wpisania tylko numeru karty i
    daty waznosci, wiec wpisaliśmy, puściliśmy i patrzyliśmy co się bedzie
    działo.
    I nic. Towar przyszedl, karta została obciążona. Pies z kulawą nogą nie
    zaszczekał.

    > Hmmm, na 100% PayPal automatycznie usuwa karty z upływem ważności. Może Amazon?
    przeciez napisalem ze Amazon.

    > Często karta jest wznawiana z tym samym numerem, tylko innym CVV2,

    ale na 100% z inną datą ważności, a tej amazon nie miał.
    Wiec obciążał co prawda istniejącą kartę, ale datę ważności musiał
    wysłać starą bo nowej nie miał, bo mi sie nie chciało wpisać.
    i znowu psy nie szczekały, a zakupy jak szły tak idą.

    a ZTCP Amazon nie sprawdza CVV2.

    sprawdza jak pamietam raz, przy dopisaniu karty do konta, potem juz nie,
    bo i po co, przeciez się nie zmienił.

    > Nie mam, nie próbowałem. Być może rzeczywiście obciąża w walucie kraju -

    > ale co z państwami, gdzie mają dwie lub więcej walut równolegle, np. Kambodża?
    Nawet w takiej Gruzji zarówno konto, jak i karta były w 3 walutach i można sobie było
    wybierać walutę obciążenia/uznania. Sęk, że PP nie chodził z tamtejszymi kartami.

    Nie wiem, nie próbowałem zakładać tam konta.
    Trzebaby założyć i zobaczyć.
    Gdzieś w opisie paypala kiedyś znalazłem dokładny opis jak i kiedy robią
    przewalutowania i po jakim kursie.
    Coś tam było, ze obciążenie jest zawsze w walucie zakupów jeśli są
    środki na koncie, ale nie pamietam co dalej.
    Co do kursu, to korzytaja z usług jakiegoś banku, który podaje im kurs
    dwa razy dziennie, a oni do tego doliczają xx (zdaje sie 2.5%) marży.