    From: fulmen <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Paypal, USD, jak najsensowniej ?
    Date: Tue, 10 Jul 2007 19:45:24 -0000

    On Jul 10, 9:11 pm, "ArtB" <a...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > rzeczywista kwota płatności w walucie. Bank twierdzi, że obciazenia
    > z PyPal sa w PLN
    >
    > Dlaczego PP liczy sobie w PLN? W ustawieniach konta PayPal jako główna
    > waluta jest USD (PLN jako dodatkowe).
    > Czy to oznacza ze płatność w USD jest przeliczana na PLN przez Paypal
    > a może bank cos jeszcze dorzuca?
    > Co zrobić żeby w przypadku platnosci na eBay w USD do banku szla kwota
    > w USD, przeliczanie tylko przez bank na PLN?
    > Czy lepiej podpiąć Vise od konta dolarowego? Ale co jeżeli Paypal dalej
    > bedzie chciał obciążac kartę dolarową w złotówkach?

    W paypal jest taka opcja przy kartach kredytowych jak sposob
    przeliczania (nie pamietam dokladnie jak to sie nazywa) Paypal
    standardowo obciaza dla kont paypal otworzonych z Polski wszystkie
    transakcje w PLN (przelicza je wg swoich kursow ktore sa mnie
    korzystne niz kursy mastercard/visa czy kursy bankowe) wystarczy
    zmienic to ustawienie i karta bedzie obciazana w walucie transakcji a
    nastepnie w zaleznosci czy bank wydajacy karte rozlicza ja w
    porozumieniu z organizacja kartowa w USD czy Euro przeliczy na
    wlasciwa walute. taka operacja wyjdzie taniej niz przez paypal.
    Schemat wyglada tak:
    dla karty Visa rozliczanej w USD:
    Transakcja w USD przez Paypal---->obciazenie karty w USD-----
    >Przeliczenie przez Bank USD na PLN po kursie kupna dewiz danego
    banku.
    dla karty Visa/Mastercard rozliczanej w EURO:
    Transakcja w USD przez Paypal--->obciazenie karty w USD---
    >Przeliczzenie przez VISA/MasterCard USD na Euro--->Przeliczenie przez
    Bank Euro na PLN po kursie kupna dewiz danego banku (przy czym
    transakcja jest ujęta w USD na wyciągu)