eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPeKaO SA -dziadowski bank!;-(Re: PeKaO SA -dziadowski bank!;-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Ag" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PeKaO SA -dziadowski bank!;-(
    Date: Fri, 2 Mar 2007 07:35:59 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 55
    Message-ID: <esoatq$4e5$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <esmr8o$o8k$1@atlantis.news.tpi.pl> <esn3v6$i7i$1@news.task.gda.pl>
    <esnf9n$9vv$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: abgm223.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1173335802 4549 83.7.76.223 (8 Mar 2007 06:36:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Mar 2007 06:36:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:409779
    [ ukryj nagłówki ]

    jak w kazdym banku i nie tylko w banakch zdarzaja sie pracownicy, ktorzy nie
    sa kompetentni. kilka lat temu bylo tak faktycznie, ze transakcje z
    bankomatow ksiegowan byly na koncie z opoznieniem i wynikalo to z
    niedoskonalosci systemu IT, wygladalo to tak, ze w piatek mozna bylo
    wyplacic z bankomatu kase, a w poniedzialek dopiero bylo ksiegowane.
    Dotyczylo to bankomatow, ktore nie byly w placowkach banku, bo nie dzialaly
    on-line i fizycznie pracownicy jechali z jakim nosnikiem inforamcji do
    bankomatu, podlaczali sie, sciagli logi i potem to przegrywali do sysytemu w
    banku. Od co najmniej 2002 roku wszytskie bankomy sa on-line i operacje sa
    ksiegowane od razu. Wtedy pracownik powinien byl poinformowac, ze tak jest i
    dlatego konto zamknie sie dopiero miesiac po zakonczeniu obecnego okresu
    rozliczeniowego. Jesli chodzi o zamykanie konta, to nadal tak jest, ze
    skladajac dyspozycje zamkniecia np. dzis (08/03/2007) konto tak naprawde
    zamknie sie 30/04/2007 i nie wynika to ze zlej woli banku, tylko z praktyki.
    bankomty z obcych bankow splywaja z opoznieniem, jak wyplaty dokonywano za
    granica w mniej cywilizowanym kraju, gdzie nie maja on-linowych bankomatow,
    to zdarzyc sie moze, ze taki bank przysyla rozliczenie do Polski raz w
    miesiacu. Dlatego istnieje prawdopodobienstwo splyniecia transakcjie nawet
    po 30 dniach. oczywiscie klient ma wstrzymywane oplaty z dniem zlozenia
    dyspozycji i prosi sie go o podanie nr konta, gdzie mozna przelac ewentualne
    nadwyzki, jesli sie pojawia (czasem ZUS lub pracodawcy dzialaja z
    opoznieniem i przeleja jeszcze emeryture lub wynagordzenie na zamkniete
    konto, pomimo zlozenia u nich odpowieniej dyspozycji). Prosi sie rowniez
    klienta o numer telefonu i wyjasnie ewentualne watpliwosci. A co do pisma,
    to moze nie sie myslisz, ze do windykacji skierowano Twoja sprawe. Po
    prostu, pracownicy obslugujacy klientow nie maja w zakresie swoich czynnosci
    sprawdzania, czy cos wplywnelo na konto, ktoro oczekuje na zamkniecie, czy
    nie. oni tylko przyjmuja dyspozycje klienta i przekazuja sprawe dalej. Tym
    czy cos sie dzieje na koncie przezanczonym do zamkniecia czy nie zajmuje sie
    komorka ktora nazywa sie Monitoring i Windykacja, wiec kazde pismo z niej
    wygladac moze jak windykacja, W rzeczywistosci oni po prostu monitoruja co
    sie dzieje, a ze w nazwie maja rowniez slowo "windykacja", to juz inna
    sprawa.
    co do sprawy wplaty na konto w placowce banku i braku srodkow, to po prostu
    nie chce mi sie wierzyc, ze wplacicles srodki na konto w pekao w placowce
    pekao i nie ma ich. to po prostu nie jest mozliwe, bo wiem jak to dziala.
    Mozliwy jest balad pracownika dotyczacy numeru konta i dlatego kasy nie
    widac. ona na pewno zostala zaksiegowana w tym samaym czasie, tylko jesli
    pracownik wstukal zle numer konta, to poszla gdzies indziej i teraz moga
    lokalizowac gdzie i bedzie zwrot (oczywscie z data wsteczna waluty- czyli
    nic nie stracisz). Tylko takie widze wytlumaczenie, dlaczego oddzial, mowi,
    ze to normalne. po prostu moga sie bac przyznac do bledu. Wszytsko zalezy od
    ludzi. W miescie w ktorym pracuje jest 6 oddzialow pekao i faktycznie tak
    jest, ze klienci uwazaja jeden oddzial za wyjatkowo malo przyjazny dla nich,
    a inny lubia. po prostu pracuja tam ludzie, ktorzy moga byc jakos mniej mili
    czy jakos tak. ja nie moge tego oceniac, bo na wlasnej skorze tego nie
    sprawdzilem. po prostu slucham opinii klientow.
    jesli chodzi o interent, to Pekao24 jest bardzo dobre. korzystam z niego i z
    sytemu INGa przez interent i mam porownanie. nie wiem jak bylo kiedys, ale
    wlasnie kojarze,z echyba pekao mialo pierwsze w Polsce sysytem telepekao,
    wiec nie wiem jak mogles miec wczesniej w innym banku.
    pozdrawiam
    Rafal


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1