    From: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao SA i NESTE
    Date: Mon, 28 Sep 2009 09:03:45 +0200

    "glang" news:h9obi6$m7m$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > witam

    Czołem!

    > dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w
    > kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku
    > dniach?

    Zauważyłem pewną normę - jeżeli od jednego do drugiego tankowania nie minął
    okres, chyba 14 dniu to automatycznie na koncie masz blokowane tyle za ile
    rzeczywiście zatankowałeś (ING, mBank, Getin). Po zrobieniu sobie dłuższej
    przerwy w zalewaniu baku na Neste na koncie miałem przyblokowane tyle ile
    zadeklarowałem, dopiero przy rozliczeniu transakcji zabrali sobie z konta
    tyle ile w rzeczywistości zapłaciłem za paliwo.

    > płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie
    ma
    > żadnych zwrotów od banku

    Jaki bank jeżeli można spytać?

    > 5-6 dni opóźnienia to sporo

    Zmień bank - nie będziesz się denerwował :)
    U mnie rekord ściągania za paliwo z neste to max. 3 dni robocze od
    tankowania - było wtedy płacone niemiecką kartą.
    Standardowo w przypadku ww. banków kasa była ściągania najczęściej na drugi
    dzień, max. 2 dni po tankowaniu.