  • Data: 2008-02-19 12:19:53
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: FatHat <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 19, 8:33 am, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Kredyty tego banku gwarantowalo PANSTWO to i ono ma klopot.
    > Tak by bank upadl i po sprawie

    kredyty _kazdego_ bańku gwarantuje panstwo bo kazdy kredyt to
    dodrukowany przez bańk pieniadz ale za ktory odpowiada panstwo a nie
    bańk. Teoretycznie gdyby bańk pozyczal tylko juz wydrukowany pieniadz
    np. twoje oszczednosci - w takim przypadku moglby upasc a swoje
    oszczednosci otrzymalbys co najwyzej do wysokosci obowiazkowej rezerwy
    odprowadzonej przez bańk do skarbu baństwa czy skarbu bańku
    centralnego ale po uprzednim odjeciu kosztow postepowania
    upadlosciowego. W praktyce wiemy ze takie bańki nie istnieja bo chyba
    tylko ostatni frajer chcialby w nich pracowac. Spirala zadluzenia musi
    sie krecic aby zapewnic plynnosc rynku finansowego a prezesi bańkow
    dobrze wiedza ze nie pojda siedziec poniewaz swietnie znaja proceder
    malwersacji i chocby za probe pociagniecia ich do odpowiedzialnosci
    polecialby kolejne wyzsze stolki. Ba nawet bonusy preziow to rowniez
    dodrukowane przez bańk pieniadze. Reasumujac panstwo to rowniez ty
    jako podatnik i to ty m.in. masz klopot.