  • Data: 2005-04-03 23:38:05
    Temat: Re: Pieniadze z Irlandii
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Prof_Ex napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik Arek napisał:
    >
    >> Podatek od posiadania kart płatniczych?
    >
    >Konkretnie od ich wydania.

    >[...]
    >> Ciekawe jak ich fiskus to uzasadnia?
    >
    >Nie interesowało mnie to.

    Czasem uzasadnienia są bardziej kuriozalne niż sam fakt istnienia
    jakiegoś podatku.
    Ochrona interesów lokalnej mennicy? Albo podatek na ich
    utylizację (plastik).

    >Wiesz o czym piszesz?

    Wiem, kiepski żart. Łupienia nie ma, ceł nie ma. A jeżeli od
    wydania a nie posiadania to tym bardziej nie ma o czym mówić.
    Chociaż Irlandczyk może założyć konto w innym państwie, dostać
    kartę... Irlandzki fiskus "straci".

    >Tak. Żeby było ciekawiej to powiem Tobie jeszcze,
    >że rząd zastanawiał się nad... opodatkowaniem
    >kwitków od bankomatu ponieważ ludzie często je
    >drukują i wyrzucają zaśmiecając środowisko.
    >Czy to przeszło, czy nie tego nie wiem...

    W Szwecji na razie upadła propozycja podatku od "bycia mężczyzną"
    (nie mylić z tzw. "bykowym"). Uzasadnienie: podatek "karny" za
    potencjalnie większą agresywność mężczyzn niż kobiet.