  • From: "Piotr Galka" <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Placenie pay pass
    Date: Fri, 28 May 2010 09:56:56 +0200

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:741d9381-9cd9-4f2a-875b-e5b7d3fa2893@q8g2000vbm
    .googlegroups.com...
    On 27 Maj, 23:40, "MD" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie
    > pinu to pp juz dawno mam zaplacone.

    Róznica techniczna miedzy karta z procesorem a PP to tylko sposób
    komunikacji procesora w karcie z czytnikiem.
    Przy kontakcie stykowym:
    - zasilenie procesora w karcie nastepuje natychmiast.
    - nie ma problemu z komunikacja z szybkoscia rzedu 5Mbps (Mega bitów na
    sekunde) i to w obie strony jednoczesnie.
    - nie ma problemu z wydajnoscia procesora bo nic nie stoi na przeszkodzie
    aby sobie pobral 200mA czy wiecej.
    Przy kontakcie zblizeniowym:
    - zasilenie procesora w karcie wymaga zgromadzenia energii z pola
    wytwarzanego przez czytnik - kilka ms, chyba, ze karty PP maja baterie, ale
    nie przypuszczam,
    - nie wiem jaki jest standard radiowy, ale jesli najpopularniejszy obecnie
    13,56MHz to predkosc komunikacji jest rzedu 10kbps (czytnik->karta) (500
    razy wolniej) i 100kbps (karta -> czytnik) (50 razy wolniej),
    - trzeba sie bardzo ograniczac z poborem mocy przez procesor (mysle ze kilka
    mA to góra).

    Pobór mocy przez procesor przeklada sie mniej wiecej liniowo na jego
    mozliwosci obliczeniowe (szybkosc wykonania algorytmów kryptograficznych).
    Przypuszczam, ze wlasnie ograniczenia dostepnej mocy obliczeniowej
    prawdopodobnie sklonily autorów Mifare do przyjecia prostrzych algorytmów i
    ufanie, ze ich utajnienie cos da (zaden system kryptograficzny bazujacy na
    tajnosci algorytmów nie sprawdzil sie w historii) no i stalo sie powodem
    kompromitacji Mifare.

    Podsumowujac.
    1. To, ze prosba o pin pojawia sie po tak dlugim czasie na pewno nie wynika
    z wolniejszego dzialania karty z procesorem niz PP.
    2. Gdyby PP wymagalo PINu prosba pojawila by sie na pewno pózniej (moze o
    kilkanascie ms).
    3. Mam watpliwosci co do kryptograficznego bezpieczenstwa PP.
    P.G.