    From: "XXX" <X...@Z...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płacenie podczas wyjazdu za granic
    Date: Thu, 16 Oct 2008 19:18:42 +0200

    Dziękuję za liczne odpowiedzi, ale one nie rozwiązuję mojego problemu.
    To, że większość kart nie powoduje problemu, ale czasami się zdarzają
    jest faktem.
    Nie wybieram się do Barcelony, więc doświadczenia akurat stamtąd nic
    mi nie pomogą.

    Pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć moją prośbę:
    Chodzi o to co można zrobić przed wyjazdem żeby za granicą nie znaleźć
    się w takiej sytuacji gdy karta się nie czyta, nieważne czy z powodu karty
    czy czytnika.
    Może można wykupić jakieś bony podróżne, które w razie niewykorzystania
    można odsprzedać po powrocie bez strat?
    Jakieś inne sprawdzone pomysły?