    From: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płacenie w Korei Płd.
    Date: Wed, 4 Sep 2002 15:00:58 +0200

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aj7vp8$f46$3@news.tpi.pl...
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma dośwadczenia z płaceniem w Korei Płd.
    > (karty - które najlepiej, ew. problemy z autoryzacją, przeliczniki,
    wymiana
    > gotówki, gdzie najkorzystniejsze kursy, itp.).

    Ponieważ nikt z grupowiczow nie był skłonny odpowiedziec na mije pytanie,
    odpowiadam sam po tygodniowym pobyciew Seulu. Nie wykonałem zbyt wielu
    transakcji, bo nie miałem takiej potrzeby, ale pewne uwagi mogą być
    przydatne:

    16/08 wymiana na lotnisku - kurs 1157,66 KRW za 1 USD
    16/08 płatność kartą VC dolarową PEKAO SA - 1165,02
    20/08 wymiana w hotelu - 1137,00
    21/08 wymiana w banku - 1072,13
    22/08 płatność VC (jw.) - 1168,32

    Jak widać różnice kuroswe były bardzo niewielkie (poza hotelem, co jest
    oczywiste). Żadnych problemów z autoryzajcą, która przebiegała
    błyskawicznie. Przy wymianie w banku zarządano ode mnie wypisania formularza
    A5 i okazania się paszportem (a chodziło o 10 USD) po czym wydano bardzo
    solidne pokwitowanie również A5. W kasie hotelowej "z rączki do rączki" bez
    żadnych papierków, a na lotnisku paragon z kasy dopiero na wyraźne żądanie.

    Przy okazji polecam dzownienie z Polski do Korei przy pomocy VoIP (bez
    krtyptoreklamy). Jakość bardzo dobra, bez specjalnego pogłosu, opóźnień i
    przeszkadzającego półdupleksu. Cena poniżej 1 zł za minutę netto (+rozmowa
    lokalna w kraju) wobec 6,25 w TPSA.

    Nie testowałem koreańskiej telekomunikacji dla połączeń w przeciwnym
    kierunku.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl
    (stare i najnowsze regulaminy NOM tamże do obejrzenia)