    From: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Date: Thu, 6 May 2010 08:29:58 +0200

    > Jak ten wulkan na Islandii jeszcze troche po dymi to cale PKP wyjdzie na
    > swoje. Tylko, ze IC i Regionalne maja problem techniczny bo pociagi
    > pasazerskie nie moga byc dluzsze od perenow, przy ktorych sie zatrzymuja.
    > Taki jest przepis dotyczacy przewozow miedzynarodowych. W tej sytuacji
    > ktos tu musi zainwestowac w dworce kolejowe.

    Myślę, że to nie będzie problem, bo IC i tak ma to gdzieś, w którym miejscu
    się zatrzyma. Ostatnio jechałem IC i przez 10 minut pani zapowiadała na
    dworcu, w których sektorach peronu zatrzymują się poszczególne wagony -
    ludzie się grzecznie ustawili, a tłum był niezły. Ale pociąg postanowił
    zatrzymać się wcześniej, duuuużo wcześniej, i wszyscy ludzie z bagażami
    musieli zapieprzać przez peron do właściwego wagonu. Pomijam numerację
    wagonów, bo ona nigdy rozsądna nie jest i np. wagon nr 17 znajduje się za nr
    13, ale przed nr 4.
    Ja w przewozy pasażerskie zwątpiłem i wolę samochód (choć nie popracuję i
    muszę cackać się za kółkiem), ale liczę że Cargo sie wygrzebie i odetnie od
    niepotrzebnych obciążeń. No chyba, że znów sprzedamy się Niemcom (DB
    Schenker ma chrapkę na Cargo, bo wtedy przy jego wielkości cała Europa
    byłaby jego) lub Rosjanom.
    Dombrek