eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPlatnosc karta, Adres: DMSRe: Platnosc karta, Adres: DMS
  • X-Received: by 2002:a4a:ddc9:0:b0:525:2b3b:7453 with SMTP id
    i9-20020a4addc9000000b005252b3b7453mr681051oov.0.1679405397244; Tue, 21
    Mar 2023 06:29:57 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a4a:ddc9:0:b0:525:2b3b:7453 with SMTP id
    i9-20020a4addc9000000b005252b3b7453mr681051oov.0.1679405397244; Tue, 21
    Mar 2023 06:29:57 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!border-2.nntp.ord.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.googl
    e.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 21 Mar 2023 06:29:56 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=84.10.46.130;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 84.10.46.130
    References: <64157ce5$0$19614$65785112@news.neostrada.pl>
    <64162870$0$19623$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <6416fad8$0$9591$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Platnosc karta, Adres: DMS
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Tue, 21 Mar 2023 13:29:57 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 87
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667078
    [ ukryj nagłówki ]

    wtorek, 21 marca 2023 o 00:49:16 UTC+1 Imka napisał(a):
    > Dnia Sun, 19 Mar 2023 13:06:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    >
    > > W dniu 19.03.2023 o 10:39, Dawid Rutkowski pisze:
    > >
    > >> Skoro analizujesz wyciąg to zbieraj slipy. Kiedyś tak robiłem i
    > >> porównywałem, ale szybko zrobiło się za dużo terminali i dziesiątki
    > >> transakcji po kilka zł (teraz po kilkanaście :( ) (tzn. u żony, ale
    > >> grzecznie zbierała) i przerosło mnie to, teraz już tylko zwroty każę
    > >> zbierać.
    > >
    > > Odkryłeś kiedykolwiek rozbieżność? Tak z ciekawości pytam.
    > Tak jak u Kamila, między slipami a wyciągiem nigdy.
    > A między slipem a paragonem raz (na kilkanaście lat), w dodatku tydzień
    > temu (o 2 grosze, paragon końcówka .98, slip .96)
    >
    > Natomiast wydarzyła mi się dwa lata temu inna historia.
    > Zapłaciłam KK w biletomacie, odebrałam bilety i slip.
    > Wróciłam do domu, sprawdziłam bank i się zdziwiłam lekko - w
    > transakcjach oczekujących na zaksięgowanie miałam obciążenie i drugą
    > operację - natychmiastowe anulowanie tego obciążenia.
    >
    > No nic, pomyślałam że poczekam tydzień, aż się ogarną, ale po tygodniu
    > obciążenie i anulowanie obciążenia znikło, a transakcja nie pojawiła się
    > w zaksięgowanych.
    > Wyciągnęłam slipa, patrzę - a tam takimi dużymi literkami ODMOWA ;)
    >
    > Napisałam do operatora biletomatu, załączyłam skan slipa, zapytałam jak
    > uiścić - podziękowali za "zgłoszenie usterki" i stwierdzili że zwrot
    > środków nie będzie konieczny.
    >
    > W ten sposób miałam dziesięć biletów za free i zagadkę, nierozwiązaną do
    > tej pory - kto, co i jak zmaścił. Wyglądało jakby biletomat wysłał
    > obciążenie do banku i potem ktoś dostał czkawki - biletomat? bank? i to
    > obciążenie natychmiast anulował.
    >
    > Slipy zabieram zawsze, jak widać raz się przydało. Żeby nie ten slip z
    > ODMOWĄ, to już zupełnie bym nie widziała co się stało :)

    Hmm, a co to za rodzaj operacji "anulowanie obciążenia"?
    Nie słyszałem - ale zapewne i nie o wszystkim słyszałem.

    Może po prostu zwrot? Choć one zwykle nie mają odpowiednika "blokady",
    więc nie byłoby nic w "oczekujących"...

    No bo jednak "odmowa" na slipie to jest odmowa.
    A może ten automat nie miał pinpadu - albo np. miał zepsuty, co komputer
    sterujący wykrył - a akurat karcie zachciało się pinu przy pikaczu poniżej 100zł?

    W santanderze jakiś czas temu pojawiły się w "historii" (ale "tylko transakcji", a
    nie ma w "księgowania")
    takie ciekawostki jak "odmowa".
    Najciekawsza jest "odmowa" w sytuacji, gdy karcie z jakiegoś powodu zachce się PINu
    przy pikaczu poniżej 100zł.
    Niby nie przykładasz drugi raz - ale wyświetlają się dwie "transakcje" - odmowa (i
    chyba nawet z komentarzem
    typu "wymagany pin") oraz obciążenie.

    A wczoraj zona przyniosła ciekawy slip odmowy - jest na nim, że karta MC,
    ale przy "numer karty" jest "brak danych".
    Hmm, za krótko przyłożyła?
    Nie do sprawdzenia, czy to może awaria w komunikacji z citkiem - bo choć pani
    sugerowała
    użycie czytnika chipów, to żona wyciągnęła drugą kartę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1