  • Data: 2009-08-04 07:57:35
    Temat: Re: Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł" news:h57jbj$89b$1@achot.icm.edu.pl

    > a to oni sa lepsi od reszty spoleczenstwa zeby podatkow nie placic?
    > skoro pani w warzywniaku,

    Robię zakupy warzywniaku kilka razy w tygodniu i jakoś nigdy paragonu nie
    dostałem :)

    > szewc

    Tutaj bywam sporadycznie, ale też paragonu nie dostawałem - nawet kasy
    fiskalnej w zakładzie nie było.

    > paragony fiskalne drukuja i uczciwie podatki placa, to dlaczego
    > tzw. osrodki wypoczynkowe przy swoich drakonskich marzach w kazdej
    > czesci kraju wszystko zalatwiaja gotowkowo bez zadnych kwitow?
    > sa rowni i rowniejsi?

    Ja się natomiast zapytam czemu adwokaci i lekarze przyjmujący pacjentów
    odpłatnie, w państwowych ośrodkach zdrowia nie wystawiają mi paragoniku -
    jesteśmy kwita? :)

    > ja wynajmowalem przez tydzien domek po 220pln/dzien i jedyny kwitek
    > jaki dostalem, to ten na blankiecie gminnym za oplate uzdrowiskowa.
    > mam co prawda jeszcze kwit z przekazu pocztowego za rezerwacje domku
    > bo oczywiscie pani przelewow nie przyjmuje, bo konta w banku nie ma.,
    > ale domki, wielka chalupe, dwa stragany w centrum i opla signum v6 maja.
    > szara strefa smierdzi na kilometr.

    Powiedz swoim kolegom z wiejskiej aby obniżyli podatki i pozapłacowe koszty
    pracy - z ręką na sercu gwarantuje Ci, że szara strefa się skurczy i to
    znacznie.

    PS.
    Może tego nie pamiętasz ale kiedyś wśród pajaców z wiejskiej była taka
    grupa, która postanowiła obniżyć akcyzę na alkohol (i to zrobiła - chwała im
    za to). Opozycja jak to opozycja zaczęła wyć, że dochody budżetu spadną itp.
    Co się okazało? że dochody z akcyzy na % są wyższe a i przemyt znacząco się
    osłabił. Dlaczego? Chyba nie trzeba wyjaśniać.
    Potem do władzy doszła grupa paru debili (guru ekonomii?) i po długich
    analizach doszła do wniosku, że jedynym ratunkiem na to aby załatać dziurę w
    budżecie jest podwyżka akcyzy na %. Oczywiście panowie osły akcyzę podnieśli
    a dochody spadły a przemyt na nowo zaczął kwitnąć i kwitnie nadal.
    Sprawa ma się podobnie z innymi podatkami. U pajaców z wiejskiej pokutuje
    przekonanie że im większe podatki tym więcej kasy - g... prawda. Im większe
    obciążenia tym więcej kombinacji ze strony ludzi jak płacić mniej daniny,
    którą i tam "miłościwie nam panujący" rozwalą na pierdoły ni jak wpływające
    na nasze codzienne życie. No ale jak widać niektórzy tego nie rozumieją. Z
    drugiej strony czy można liczyć na cuda w wykonaniu "liberałów", którzy chcą
    podnosić podatki - świat się chyba kończy. LOL :)