  • Data: 2009-08-04 05:53:29
    Temat: Re: Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    szczurwa pisze:
    > Spędziłem sobie tydzień w Jastarni, Jastrzębiej Górze i okolicach.
    > Okazało się, że, poza nielicznymi wyjątkami, karta kredytowa jest tam
    > tylez nieznana co bezużyteczna. Czy miejscowi nie chcą zarabiać, czy
    > też są tak chciwi, że pomimo napompowanych niczym ostatnio WIG-20 cen,
    > szkoda im tych paru groszy na prowizję ? Przecież wiadomo, że gość z
    > kartą wyda więcej niż z gotówką, zwłaszcza tą pobraną z kredytu
    > odawialnego. Czy w Polsce to tylko europejskie mają być ceny ?

    A w którym kraju, w miejscowościach nadmorskich, typowo turystycznych,
    chciałbyś zapłacić kartą gdzieindziej niż w markecie lub aptece?
    Ewentualnie jeszcze droooogie knajpy się łapią. Co poza tym? Lody, hot
    dog? Czy jakaś smażalnia ryb[to głównie PL] ? Zresztą- czy w dużym
    mieście w PL jest inaczej? Jeśli już, to bardzo często wystawiony limit
    "kartą od xxx zł"

    Bankomaty są? Są. Jednak z kredytówek korzysta mało osób i nawet jak
    korzysta, to chyba tylko promil z tego jest fanatykami kart, co z
    gotówką nie mogą żyć. W PL karta wciąż służy głównie do wyjęcia
    pieniędzy z bankomatu (i chwała debetówkom i za tą funkcję bo to jest i
    tak spore ułatwienie).

    A jak lubię płacenie kartą kredytową tak wiem, że złodziejskie prowizje
    (nie dość, że bardzo wysoki procent to jeszcze opłata stała za
    autoryzacje) po prostu komuś wykonującemu niewielkie kwotowo transakcje
    może się _nie opłacać_. Nie, że mniej zarobi. Po prostu straci.

    --
    Michał